۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۳:۱۴
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85478701
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آنچه سفیر ایران در جمع سفرا به رئیس‌جمهور تاتارستان گفت +‌ فیلم

مسکو- ایرنا- کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه ضمن ابراز خرسندی از افزایش سطح روابط تجاری - اقتصادی میان دو کشور، سفر رسمی اخیر رئیس‌جمهور تاتارستان به تهران و اصفهان را ثمربخش و مناسبات را رو به گسترش توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، جلالی شامگاه چهارشنبه در سخنانی در نشست سفیران کشورهای اسلامی شرکت‌کننده در پانزدهمین اجلاس بین‌المللی روسیه – جهان اسلام با رئیس‌جمهوری تاتارستان در کازان ضمن ابلاغ سلام رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به وی و مردم این منطقه افزود:‌ در سال ۲۰۲۴، ریاست روسیه بر گروه بریکس همزمان با نخستین سال عضویت ایران است و باید از این ظرفیت در راستای توسعه روابط بین کشورهای عضو استفاده کرد.
وی ادامه داد: خوشحالیم که روابط ما در مجموع با کشور دوست – فدراسیون روسیه – روزبروز در حال گسترش است.
جلالی با اشاره به حضور نمایندگان ۱۲ شرکت‌ بزرگ ایرانی در نمایشگاه صنعت حلال کازان، ابراز امیدواری کرد که نتایج مذاکرات این شرکت‌ها با همتایان خود در جمهوری تاتارستان و دیگر مناطق روسیه، به گسترش روابط دوجانبه منجر شود.


سفیر ایران در مسکو همچنین گفت:‌ ما مطمئن هستیم که تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر ملت‌های روسیه، ایران،‌ سوریه و برخی کشورهای مستقل دنیا اعمال می‌شود اثری بر روحیه ملی کشورهای ما نخواهد داشت.
وی افزود: آنها هم ما را با تحریم تهدید می‌کنند و هم با هجوم تروریست‌ها؛ با این وجود، امروز جریان ایستادگی در مقابل آمریکا و غرب در دنیا در حال توسعه است و باشگاه کشورهای تحریمی با ابتکار جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است و ما تجربیات خود را برای مقابله با تحریم‌ها به یکدیگر منتقل می‌کنیم.

آنچه سفیر ایران در روسیه در جمع سفرا به رئیس‌جمهوری تاتارستان گفت +‌ فیلم

جلالی در ادامه بر ضرورت پایان یافتن رنج مردم غزه تأکید کرد و گفت با وجود تمام حملات غیرانسانی رژیم صهیونیستی به مردم بی گناه و بی پناه غزه، پیروزی از آن مردم فلسطین خواهد بود.

آنچه سفیر ایران در روسیه در جمع سفرا به رئیس‌جمهوری تاتارستان گفت +‌ فیلم

در این نشست ۲۵ سفیر مقیم روسیه از کشورهای اسلامی حضور داشتند که در این میان، سفیران ایران، قطر، فلسطین، مالزی و ترکیه به سخنرانی پرداختند.

آنچه سفیر ایران در روسیه در جمع سفرا به رئیس‌جمهوری تاتارستان گفت +‌ فیلم


جمهوری تاتارستان با مرکزیت کازان در بخش اروپایی فدراسیون روسیه در میانه دو رودخانه ولگا و کاما واقع شده است و تقریبا در ۸۰۰ کیلومتری شرق مسکو قرار دارد.
شهر کازان پس از بدرقه شرکت کنندگان در اجلاس «روسیه-جهان اسلام» در ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، خود را برای برپایی دو رویداد دیگر در سطح بین المللی آماده می کند.
این شهر میزبان رقابت‌های ورزشی بریکس است که ۱۱ تا ۲۴ ژوئن (۲۲ خرداد تا چهارم تیرماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود.
مهمترین رویداد گروه بریکس در قالب اجلاس سران نیز اکتبر ۲۰۲۴ (اول تا سوم آبان ۱۴۰۳) در کازان برگزار خواهد شد.
جمهوری اسلامی ایران با تلاش دستگاه دیپلماسی در دولت سیزدهم از ابتدای سال ۲۰۲۴ (دی ماه ۱۴۰۲) به همراه چهار کشور دیگر شامل: مصر، اتیوپی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی به عضویت گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس درآمد. عضویت اعضای جدید در نشست تابستان ۱۴۰۲ سران گروه بریکس متشکل از روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی تأیید شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha