۴ خرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۲۶
کد خبر: 81622406
T T
۰ نفر
برگ درختان خيابان هاي بجنورد زير دندان كرم هاي ابريشم

بجنورد - ايرنا - نوغانداران بجنوردي براي تغذيه كرم هاي ابريشم خود به چيدن برگ هاي درختان توت تزييني خيابان هاي اين شهر روي آورده اند.

مشاهدات خبرنگار ايرنا حاكي از آن است كه در روزهاي اخير برگ هاي شمار زيادي از درختان توت خيابان هاي شهر از سوي برخي شهروندان، براي تغذيه كرم هاي ابريشم تراشيده شده است.

اين افراد عمدتا به صورت شبانه و گاه حتي در روز اقدام به چيدن برگ هاي اين درختان زينتي مي كنند.

اين اقدام موجب شده تا درختاني كه هنوز بهار شادابي را در برگ هاي تازه رسته خود به تماشا ننشسته اند، به خزاني زودرس گرفتار آمده و تابستان تا پاييز را با شاخساري تكيده، عريان و بي برگ تاب آورند.

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري بجنورد گفت: اين سازمان در سال هاي اخير به علت اينكه درختان توت به آب كمتري نياز دارند اقدام به كاشت اين گونه در بلوارها و حاشيه خيابان هاي شهر كرده است.

عباسعلي مهماندوست افزود: درخت توت علاوه بر نياز به آب كم حتي در فصل زمستان نيز از زيبايي برخوردار است.

وي با اظهار تاسف از اقدام برخي شهروندان ناآگاه، گفت: شهرداري با افرادي كه اقدام به جمع آوري برگ هاي اين درختان براي تغذيه كرم هاي ابريشم كنند برخورد خواهد كرد.

وي اظهار كرد: چندين مورد تخلف نيز در اين زمنيه بوده كه با آنان برخورد شده است.

مهماندوست از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص فضاي سبز شهري، مورد را به اين سازمان و يا ديگر دستگاه هاي مرتبط گزارش دهند.

وي گفت: چيدن ناگهاني بخش زيادي از برگ هاي درختان آنها را دچار تنش كرده و مي تواند حتي باعث خشك شدن اين درختان شود.

در خراسان شمالي حدود دو هزار خانوار در زمينه نوغانداري و پرورش كرم ابريشم فعاليت مي كنند و اين استان با توليد سالانه حدود 90 تن پيله، رتبه چهارم كشور را دارد.

سرانه فضاي سبز شهر 210 هزار نفري بجنورد، مركز استان خراسان شمالي 10.7 مترمربع است. ك/3

3007/5132

سرخط اخبار استان‌ها