۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۲۲
کد خبر: 81609122
T T
۰ نفر
نخستين يادواره 22 شهيد شهرك فرهنگيان شاهرود برگزار شد

شاهرود - ايرنا - نخستين يادواره 22 شهيد شهرك فرهنگيان شاهرود پنجشنبه شب در مسجد موسي بن جعفر(ع) اين شهر برگزار شد.

در اين يادواره خانواده هاي معظم شاهد، قشرهاي مختلف مردم، تعدادي ازمسئولان، مقامهاي محلي و فرماندهان سپاه منطقه حضور داشتند.

شهرستان شاهرود هزار و 27شهيد در انقلاب و دفاع مقدس تقديم نظام كرد، تعداد شهداي منسوب به اين شهرستان حدود هزار و 400نفر است.

شماري از اين شهدا، اصالتا شاهرودي اند يا در شهرهاي ديگر به دليل اقامت خانواده و ... به خاك سپرده شدند.

تعداد يادواره شهداي شهرستان شاهرود 70 يادواره است.

علي خاني از فرماندهان سابق سپاه پاسداران استان سمنان در يادواره شهداي شهرك فرهنگيان شاهرود با گرامي داشت ياد و خاطره شهدا گفت: اين ايام مقارن با عمليات بيت المقدس در سال 1361براي آزادي خرمشهر است، چنين روزهايي در اوج جنگ بوديم.

وي اضافه كرد: گروهي از شاهرودي ها كه حدود 50 نفر بوديم با وجود آتش سنگين دشمن جانانه مقاومت كرديم .

وي اضافه كرد: با وجود اينكه خرمشهر 22 ماه در اختيار عراق بود، روزها بسيار گرم بود و دشمن بهترين تجهيزات نظامي روز دنيا را در اختيار داشت و ما جز ايمان سلاح ديگري نداشتيم، خرمشهر فتح شد.

وي با بيان اينكه چه اتفاق افتاد و چگونه رزمندگان اسلام موفق به آزادي خرمشهر شدند، تاكنون براي كارشناسان و تحليلگران مسايل نظامي ناشناخته مانده است كه نياز به تاليف كتابها و مقاله هاي علمي و نظامي دارد.

وي خطاب به خانوادههاي معظم شاهد حاضر در يادواره اظهار كرد: شهدا ، ايثارگران و رزمندگان براي آزادي خرمشهر شاهكار عظيم خلق كردند كه چنين چيزي در تاريخ جنگ هاي معاصر بي سابقه است.

وي با اشاره به اينكه خدا، شهدا را انتخاب مي كند، تاكيد كرد: شهيد جايگاهي بس رفيع نزد خالق هستي دارد، روح آنها بس عظيم است كه جسم ديگر قادر به تحمل آن نبود، لذا به سوي معبود خويش پرواز كردند.

وي يادآور شد: حوادث عراق، يمن، بحرين، لبنان و مصر تحت تاثير انقلاب اسلامي ايران شكل گرفت و مردم اين كشورها براي آزادي خود از ابر قدرت ها همانند ايراني ها خود را سازماندهي كرده اند.

وي در ادامه بيان كرد: گروهك داعش كه عقبه آن تحت حمايت آمريكا و اسراييل قرار دارد، فكر مي كرد بغداد را همانند موصل فتح خواهد كرد و در نجف و كربلا تلفات خواهند داد و بر عراق مسلط خواهند شد.

خاني با اشاره به نقش اجماع ، تدبير، مديريت و فرماندهي مردم عراق در برابر داعش گفت: كشورهاي منطقه مي توانند براي پيروزي از ايران الگو برداري كنند.

اين فرمانده سابق سپاه شاهرود در ادامه با اشاره به جنايت هاي عربستان در يمن هم گفت: يمني ها نياز به سلاح دارند، رياض به نيابت از واشنگتن وارد جنگ يمن شد و تبعات اين جنگ روزي دامن عربستان را هم خواهد گرفت.

خاني با بيان حوادثي كه در منطقه در حال شكل گيري است، اضافه كرد: حاكمان عربستان بايد از سرنوشت صدام حسين در كمك و حمايت از حمله عراق به ايران و كويت درس عبرت بگيرند .

به گفته وي عقبه تكفيريها اسراييل است و به بركت انقلاب اسلامي و خون شهدا پيروز صحنه منطقه با وجود چالش هايي كه در عراق، سوريه، يمن و لبنان وجود دارد، اسلام و شيعيان خواهند بود.

وي در ادامه اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران امروز به قدرت برتر منطقه و جهان تبديل شده است، روزي گروه 1+5 ايران را تحويل نمي گرفت، امر و نهي مي كرد، اما امروز به بركت خون شهدا عظمت، عزت و اقتدار كسب كرد و به درجه اي رسيد كه در يك طرف ميز مذاكره آنها و در سمت ديگر هيات ايراني نشسته و با ايران گفت و گو مي كنند. ك2

2047/

سرخط اخبار استان‌ها