۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳
کد خبر: 81593117
T T
۰ نفر

بوشهر- ايرنا- جمعي از فرهنگيان شهرستان دير استان بوشهر خواستار جذب يكي از فرزندانشان درآموزش و پرورش پس از بانشستگي خودشان هستند.

شماري از آنان روز يكشنبه دربا مراجعه به خبرنگار ايرنا در بندردير اظهارداشتند: براي قدرداني از تلاش فرهنگيان پس از 30 سال خدمت در عرصه تعليم و تربيت يكي از فرزندان آنها در آموزش و پرورش جذب شود.

عبدالحسين بحريني نژاد يكي از فرهنگيان دير گفت: با توجه به آشنايي فرزندان فرهنگيان با فرهنگ سازماني آموزش و پرورش، آنان مي‌توانند نيروي بهتري براي وزارتخانه نسبت به ديگران باشند، به همين دليل اميدواريم راهكار و مراحل اداري و قانوني اجرايي شدن اين خواسته نيز ايجاد شود.

يكي ديگر از فرهنگيان شهرستان دير بيان كرد: با توجه به اين كه هزينه هاي معلمان پس از بازنشستگي افزايش مي يابد، آموزش و پرورش بايد مانند ديگر دستگاههاي اجرايي يكي از فرزندان آنان كه واجد شرايط استخدام دراين نهاد هستند را جذب كند.

عباس بحراني افزود: هم اكنون فرزندان فرهنگيان با وجود تحصيلات دانشگاهي بيكار هستند و آموزش وپرورش بايد براي جذب و بكارگيري آنان چاره انديشي كند.

وي اظهار كرد: با توجه به بالارفتن هزينه هاي تحصيل در دانشگاهها و فراهم نبودن قبولي همه در دانشگاههاي دولتي، آموزش و پرورش بايد همچون ساير ادارات براي تحصيل فرزندان فرهنگيان در دانشگاهها هزينه كمك تحصيل در نظربگيرد تا فشار اقتصادي روي دوش فرهنگيان كاهش يابد.

يكي ديگر از بازنشستگان فرهنگي دير گفت: تجليل و تكريم از معلمان بايد به صورت عملياتي باشد و افرادي كه دراين قشر بازنشسته مي شوند، هزينه زيادتري دارند و بايد به حقوق و مزاياي اين قشر توجه بيشتري شود تا بتوانند گليم خود را از آب بيرون بكشند.

قاسم ايماني افزود: معلمان بازنشسته بيمه طلايي كامل ندارند و از نظر دارو و درمان بشدت با مشكل روبرو هستند كه اميدوارم آموزش و پرورش با همكاري ساير ادارات مربوط شيوه نامه بيمه طلايي به صورت كامل و مانند شاغلان اعمال كنند.

رييس كانون فرهنگيان بازنشسته شهرستان دير در اين زمينه گفت: رسيدگي به امور فرهنگيان بازنشسته نيازمند عزم جدي است و مسوولان، قانونگذاران و مجريان با همدلي و همزباني مي توانند مشكلات را برطرف كنند.

علي آزاده افزود: بكارگيري يكي از فرزندان بازنشسته ازمطالبات جدي و خواسته هاي بحق فرهنگيان است كه مسوولان بايد راه حلي براي آن پيدا كنند.

وي اضافه كرد: درنظر گرفتن تورهاي زيارتي و سياحتي و اهتمام به رشد و تعالي كانون ها و بيمه طلايي كامل همچون شاغلان براي بازنشستگان مورد درخواست و مطالبه فرهنگيان بازنشسته است.

رييس كانون فرهنگيان بازنشسته شهرستان دير افزود: هم اكنون درشهرستان دير128 بازنشسته فرهنگي وجود دارد.

شهرستان دير با 52 هزار نفر جمعيت در جنوب استان بوشهر واقع است. ك/2

7207/6043

سرخط اخبار استان‌ها