۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۵۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85481635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از پنج هزار کیلومتر فیبرنوری در کردستان اجرا شد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۵۴
کد خبر: 85481635
بیش از پنج هزار کیلومتر فیبرنوری در کردستان اجرا شد

سنندج- ایرنا- مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای اجرای پروژه فیبرنوری تاکنون پنج هزار و ۱۳۵ کیلومتر فیبرنوری در استان کابل کشی شده است.

به گزارش ایرنا، آزاد حکمت روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: با تامین امکانات و تجهیزات فنی در راستای تحقق اهداف پروژه فیبرنوری در استان، تاکنون پنج هزار و ۱۳۵ کیلومتر فیبرنوری در نقاط شهری، بین شهری، روستایی و جاده‌ای اجرا و کابل‌کشی شده است.

وی با اشاره به مزایای فیبرنوری و اهمیت اجرای آن در استان، افزود: تاکنون ۷۴۸ کیلومتر در نقاط شهری، ۱۳۶ کیلومتر در نقاط بین شهری و چهار هزار و ۲۵۱ کیلومتر در نقاط روستایی و جاده‌ای اجرا شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه اولویت این مجموعه در ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی در حوزه تلفن ثابت، اجرای کابل نوری در سطح استان است، گفت: با همت و جدیت همکاران در تحقق پروژه های تعریف شده در حوزه فیبرنوری به عنوان استان پیشرو، موفق به ثبت عملکرد چشمگیر و قابل توجهی در سطح کشور شده‌ایم.

وی بیان کرد: فناوریFTTH از سرویس‌های مبتنی بر زیرساخت فیبرنوری است که در حال حاضر هفت هزار و۵۰۲ مشترک FTTH در استان از مزایای این سرویس بهره‌مند هستند.

حکمت یادآور شد: در سال جاری شرکت مخابرات ایران بر اجرای پروژه "نجما" با هدف جهش به سمت تغییر تکنولوژی از سیم مسی به فیبرنوری به منظور بهینه سازی شبکه در راستای ارتقای کیفیت خدمات و پشتیبانی مناسب، افزایش سرعت و پهنای باند، رضایتمندی مشتریان و توسعه فناوری با اولویت توجیه اقتصادی با سرعت بیشتر تاکید دارد.

وی گفت: شرکت مخابرات ایران برنامه‌های مختلفی برای کاهش شکاف دیجیتالی،ایجاد زیرساخت سرویس‌های ویدیویی، اینترنت اشیا، سرویس‎های مبتنی بر متاورس و نسل پنج تلفن همراه را در دستور کار قرار داده است که این منطقه نیز در این راستا گام برمی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha