۲۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۱۶
کد خبر: 81565837
T T
۰ نفر
وزیر دفاع آمریكا از گسیل تجهیزات پیشرفته نظامی به خاور دور خبر داد

تهران – ایرنا –«اشتون كارتر» وزیر دفاع آمریكا كه در كره جنوبی به سر می برد وعده داد آمریكا پیشرفته ترین تجهیزات نظامی خود را به این منطقه از جهان گسیل دارد.

خبرگزاری فرانسه روز جمعه از سئول گزارش داد؛ وزیر دفاع آمریكا ضمن اشاره به آنچه وی مقابله با تهدید كره شمالی خواند،گفت : اعزام بمب افكن های پیشرفته رادار گریز (استیلث) و واحدهای جنگ سایبری بخشی از برنامه مقابله امریكا با تهدید كره شمالی است.

اشتون كه برای دیدار از ژاپن و كره جنوبی، متحدان منطقه ای آمریكا، به سئول سفر كرده است ، ادامه داد: بهترین و تازه ترین تجهیزات (نظامی آمریكا) به این بخش از جهان فرستاده می شوند.

اشتون كارتر افزود: در ملاقات با 'هان مین كو' وزیر دفاع كره جنوبی در مورد مسایل مربوط به شبه جزیره كره و همچنین برنامه هسته ای و موشكی كره شمالی كه امریكا را مورد تهدید قرار می دهد، به گفت و گو پرداخته است.

وزیر دفاع آمریكا در جمع خبرنگاران مدعی شد كه كره شمالی با پرتاب های موشكی اخیر تلاش دارد به تحریكات خود درمنطقه ادامه دهد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: سه شنبه گذشته و درست زمانی كه وزیر دفاع آمریكا در اولین مرحله از سفر منطقه ای خود وارد ژاپن شد، كره شمالی اقدام به پرتاب دو موشك زمین به هوا از سواحل غربی خود كرد.

آمریكا هم اكنون نزدیك به 30 هزار نظامی در خاك كره جنوبی مستقر كرده،این درحالی است كه دوطرف كره شمالی و كره جنوبی باوجود امضا قرار داد ترك مخاصمه درجولای 1953میلادی، از لحاظ فنی درحالت جنگی به سر می برند.

اروپام *5*1302*1579*
۰ نفر

سرخط اخبار جهان