آفریقای جنوبی خواهان دستور توقف حمله به رفح از سوی دادگاه لاهه شد + فیلم

تهران – ایرنا – هیأت آفریقای جنوبی امروز پنجشنبه در جلسه استماع دیوان بین المللی دادگستری در لاهه اعلام کرد که نسل کشی رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدید و وحشتناکی شده است و پرتوریا از این دیوان می خواهد تا دستور توقف حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه را صادر کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیات آفریقای جنوبی از تشدید نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه سخن گفت و از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا دستور توقف حمله تل آویو به رفح را صادر کند.

ووسیموزی مادونسلا (Vusimuzi Madonsela) از اعضای هیات آفریقای جنوبی در جلسه امروز گفت: آفریقای جنوبی در جلسه گذشته دادگاه امیدوار بود که این روند نسل کشی را برای حفظ فلسطین و مردم آن متوقف کند.

وی افزود: در عوض، نسل کشی اسرائیل با سرعت ادامه یافته و به مرحله جدید و وحشتناکی رسیده است.

در دادخواست آفریقای جنوبی به دیوان بین المللی دادگستری آمده است: همانطور که شواهد خدشه ناپذیر نشان می ‌دهد، اسرائیل عملیات نظامی در رفح و سایر نقاط غزه را به شیوه‌ای در پیش گرفته که عین نسل‌ کشی بوده و باید دستور توقف آن صادر شود.

آفریقای جنوبی استدلال می کند که وضعیت میدانی - به ویژه حمله اسرائیل در شهر پر ازدحام رفح - مستلزم اقدام فوق العاده تازه‌ دیوان لاهه است.

آفریقای جنوبی در جلسات استماع امروز و فردا از قضات خواهد خواست تا دستور آتش بس در سراسر غزه را صادر کنند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در ماه ژانویه طی حکمی به رژیم اسرائیل دستور داده بود تا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از انجام نسل ‌کشی به عمل آورده و امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند. با این حال، دیوان از صدور دستور آتش‌بس خودداری کرده بود.

آراء دیوان بین المللی دادگستری بازوی قضایی سازمان ملل از نظر قانونی لازم‌الاجرا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha