۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۳۵
کد خبر: 81485184
T T
۰ نفر
امام جمعه مهاباد: انقلاب اسلامي ايران به الگويي براي مردم جهان تبديل شده است

مهاباد - ايرنا - امام جمعه مهاباد گفت: انقلاب اسلامي ملت ايران انقلاب اسلامي ايران به الگويي براي مردم جهان تبديل شده است.

ماموستا ملا قادر سهرابي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مهاباد افزود: ملت ايران پس از تحمل سالها بي عدالتي و سلطه استكبار جهاني و ظلم طاغوت در سال 1357براي هميشه كشور را از دست ناپاكان نجات دادند.

وي اضافه كرد: اين انقلاب اينك به سرمشق و الگويي براي تمامي مردم جهان تبديل شده و بسياري از انقلاب هاي مردمي چند دهه اخير در كشورهاي اسلامي از اين انقلاب تاثير گرفتند.

وي با تبريك به مناسبت سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي افزود: رهبري قاطع و بي نظير حضرت امام خميني (ره) در مقابل طاغوتيان و جانفشاني ها و ايثارگري هاي مردم در آن دوران باعث پيروزي اين انقلاب شكوهمند و برقراري جمهوري اسلامي شد.

وي اظهار كرد: اين انقلاب به بركت خون هزاران نفر از زنان و مردان اين مرز و بوم حاصل شده و همگان بايد براي محافظت از دستاوردهاي آن تلاش و كوشش كنند.

ماموستا سهرابي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه به تداوم جنگ و خونريزي ها در كشورهاي اسلامي از جمله عراق و سوريه اشاره كرد و گفت: استكبار جهاني براي تضعيف كشورهاي اسلامي و به فروش رفتن تسليحات و مهمات خود به تداوم اين جنگ و برادركشي ياري مي رساند.

وي ادامه داد: با اتحاد و همبستگي مردم بخشي هاي از مناطق اشغال شده توسط گروه تكفيري داعش، از جمله شهر كوباني آزاد شده و آزاد سازي بخش هاي ديگر نيز ادامه دارد.

امام جمعه مهاباد امنيت و آرامش ايران اسلامي را حاصل پايداري ملت ايران عنوان كرد و گفت: در حالي كه در كشورهاي همسايه ايران هر روز دامنه جنگ وسيع تر شده و شعله هاي آتش تفرقه زبانه مي كشد، در ايران اسلامي به بركت نظام جمهوري اسلامي آرامش و امنيت برقرار است و مردم با وحدت و برابري با هم زندگي مي كنند.

مهاباد با 215 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.

7512/8136

سرخط اخبار استان‌ها