۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۲:۰۹
کد خبر: 81484733
T T
۰ نفر

زابل- ايرنا- معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه زابل گفت: سيستان نيازمند نگاه ويژه دولت و مجلس و نسخه و برنامه مخصوص به خود است.

به گزارش ايرنا، هوشنگ ناظري روز پنجشنبه در نشست صميمي قشرهاي مختلف مردم سيستان با نايب رييس مجلس شوراي اسلامي در مصلاي المهدي(عج) زابل افزود: سيستان فرازمند ديروز به سيستان نيازمند امروز تبديل شده و با 18 سال خشكسالي نه تنها رونق اقتصادي نداشته بلكه با افت و كاهش اقتصادي رو به رو شده است.



وي با بيان اينكه سيل مهاجرت از سيستان همچنان ادامه دارد، تصريح كرد: براي ماندگاري مردم در منطقه هر اقدامي انجام شود كم است بايد با هر وسيله و امكاناتي زمينه ماندگاري مردم در منطقه را فراهم كرد.

فرماندار زابل اظهار داشت: مشكلات اخير سيستان ريشه در گذشته دارد كه بايد حل شود.



ناظري از مردم سيستان بعنوان پاسداران مرزهاي عقيدتي، جغرافيايي و سياسي و مانع و سد بزرگي در مقابل ورود معاندين و استكبار به منطقه، ياد كرد.



نماينده مردم سيستان در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين اجتماع گفت: با گذشت بيش از 35 سال از عمر انقلاب اسلامي هنوز يك كارخانه در سيستان احداث نشده است.



حليمه عالي از سرمايه گذاران سيستان خواست تا در اين منطقه سرمايه گذاري كنند.



وي اظهار داشت: اين منطقه نيازمند توجه ويژه مسوولان نظام جمهوري اسلامي است.



امام جمعه اهل سنت زابل نيز گفت: بدليل خشكسالي ها كشاورزان، صيادان، دامداران و تجار بيكار شده اند و تعداد زيادي از روستاهاي حوزه سيستان امروز خالي از سكنه شده اند.



مولوي عبدالرشيد شه بخش افزود: روز به روز مشكلات سيستان رو به افزايش است و اگر اين وضعيت ادامه داشته باشد جز نابودي چيزي ديگري نخواهيم داشت.



وي يادآور شد: مردم شيعه و سني اين منطقه با وحدت عملي در كنار يكديگر با صميمت زندگي مي كنند.



فرماندار هامون نيز در اين جلسه گفت: امروز گسست فرهنگي در منطقه سيستان رخ داده است و اگر ادامه داشته باشد قابل جبران نيست.



معصومه پرندوار افزود: دولت هزينه هاي مرز داران را بايد پرداخت كند و باعث ماندگاري آنها در منطقه شود.

7317/ 653

سرخط اخبار استان‌ها