۲۹ دی ۱۳۹۳، ۹:۲۵
کد خبر: 81470036
T T
۰ نفر
معاون استاندارد آستارا از تشدید بازرسی واحدهای صنفی خبر داد

آستارا ـ ایرنا ـ معاون استاندارد آستارا با اعلام صدور 17 گواهی ایمنی آسانسور از تشدید بازرسی واحدهای صنفی شهرستان در راستای استانداردسازی خبر داد.

'شاهرخ جعفری' روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: بازرسان معاونت استاندارد شهرستان آستارا در 9 ماه سال جاری 42بار از آسانسورهای این شهرستان بازرسی كرده و در مجموع 17 گواهی ایمنی آسانسور برای ساختمان ها كردند.

وی با اشاره به اینكه در شهرستان آستارا استانداردسازی در بخش های ساختمانی به طور جدی صورت می گیرد ، بیان كرد: استانداردسازی بتن های آماده ، بلوك های دیواری و تیرچه بلوك های سقفی و نیز استانداردسازی آسانسورها و انواع مصالح ساختمانی در شهرستان با موفقیت در حال اجراست.

وی بیان كرد: 41 بار نمونه برداری از واحدهای تولیدی ساختمان نظیر شن و ماسه ، بتن آماده ، بلوك سقفی و دیواری انجام شده است و در 9 ماه سال جاری برای 11 واحد تولیدی پروانه تمدید كاربرد علامت استاندارد اجباری صادر شده است.

وی با اشاره به انجام بازرسی از شش جایگاه سوخت ، یك واحد كارخانه آرد و 22 وسیله شهربازی در شهرستان در سالجاری گفت: همچنین در این مدت برای كنترل فرایند استاندارد پنج بار از جایگاه های CNG، هشت بار از واحدهای نانوایی و 22 بار از واحدهای صنفی زرگران بازرسی شده است.

جعفری ادامه داد: با توجه به نیاز جامعه به اندازه‌گیری‌های درست و به منظور اطمینان از سلامت ابزارآلات اندازه گیری ، تعیین میزان خطا و تنظیم وسایل در مقایسه با استانداردهای ملی مربوطه ، 392 دستگاه ترازوی مورد استفاده در مغازه ها و نیز 16 دستگاه باسكول همكف در شهرستان آستارا كالیبراسیون شده است.

وی در ادامه ترویج فرهنگ استاندارد را در هر زمانی لازم بر شمرد و گفت: در 9 ماه امسال پنج هزار و 300 قلم انواع وسایل فرهنگی شامل بروشور ، دفتر ، خط كش و ساك دستی با شعارهای استاندارد در بین شهروندان آستارایی توزیع شده است.

وی در ادامه تاكید كرد: بر اساس قانون ارتقای كیفی ، كلیه كالاهای تولید داخل مشمول استاندارد اجباری بوده و تولیدكنندگان می بایست بر اساس استاندارد اقدام به تولید و عرضه محصولات خود كنند.

جعفری یادآور شد: از عموم شهروندان خواستاریم هنگام خرید كالا به نشان استاندارد و كد 10 رقمی ذیل آن توجه كرده و به منظور اطمینان از اصل بودن ، با مراجعه به سایت www.isiri.org و قسمت پروانه های كاربرد و قرار دادن كد 10 رقمی مورد نظر اطمینان از اصل بودن كالا را حاصل كنند.ك3

7105 / 535/ 603

سرخط اخبار استان‌ها