۴ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۱۶
کد خبر: 81437645
T T
۰ نفر
تخصيص 8ميليارد ريال براي توسعه و تجهيز دانشكده فني، مهندسي شرق گيلان

رشت - ايرنا - رييس دانشكده فني، مهندسي شرق گيلان از اختصاص هشت ميليارد ريال اعتبار در سالجاري براي توسعه و راه اندازي آزمايشگاه ها و كارگاه هاي اين دانشكده خبر داد.

دكتر 'بهروز فتحي' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در كلاچاي رودسر بيان كرد: اين ميزان اعتبار از محل منابع استاني و شهرستاني با اهتمام مسوولان اين شهرستان اختصاص يافته است.

وي افزود: بخشي از اين اعتبار هم براي توسعه و تجهيز كتابخانه اين دانشكده هزينه خواهد شد.

رييس دانشكده فني، مهندسي شرق گيلان اظهار كرد: در زمان حاضر 394دانشجو در رشته هاي مهندسي عمران، صنايع، كامپيوتر و علوم مهندسي در مقطع كارشناسي در اين دانشكده به تحصيل مشغول هستند.

فتحي با بيان اينكه در اين دانشكده هفت عضو هيات علمي ثابت مشغول به فعاليت هستند، اضافه كرد: 14بورسيه دكترا نيز بصورت نيمه وقت با اين دانشكده همكاري دارند كه طي دو سال آينده بصورت تمام وقت از آنها نيز بكارگيري خواهيم كرد.

به گزارش ايرنا، دانشكده فني، مهندسي شرق گيلان از مهر ماه سال 92 با پذيرش 288دانشجو در چهار رشته ياد شده بصورت شبانه و روزانه در شهر واجارگاه از توابع بخش كلاچاي رودسر شروع به فعاليت كرده است.

اين دانشكده فني مهندسي با هدف گسترش آموزش عالي در استان گيلان و ارائه خدمات آموزشي و پژوهشي به علاقمندان تحصيلات دانشگاهي به ويژه جوانان منطقه شرق گيلان و غرب مازندران با راه اندازي رشته هاي فني و مهندسي از سوي دانشگاه گيلان تأسيس شد.

دانشگاه گيلان در نظر دارد با رشد و گسترش اين دانشكده زمينه ايجاد و تأسيس دانشگاه صنعتي گيلان را فراهم سازد.

شهر واجارگاه از توابع بخش كلاچاي رودسر در شرق مركز گيلان واقع است.ك/3

7290/ 603

سرخط اخبار استان‌ها