۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۱۹
کد خبر: 81432458
T T
۰ نفر
امام جمعه كوثر: پيامبر اكرم (ص) الگوي مسلمانان است

اردبيل- ايرنا - امام جمعه كوثر گفت: پيامبر اكرم (ص) الگوي مسلمانان است.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام عسگر بيگي در خطبه هاي نماز جمعه كوثر با تسليت فرا رسيدن سالروز رحلت پيامبر اكرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) افزود: شناخت ابعاد وجودي و سيرت امامان بزرگوار بايد مورد توجه قرار بگيرد.

وي گفت: پيامبر گرامي اسلام و خاندان نبوت جهالت و گمراهي را در جهان اسلام از بين بردند و الگوي تمام نماي بشريت تا روز قيامت شدند.

وي همچنين با اشاره به 29 آذر روز وقف افزود: يكي از بهترين راه هاي ماندگاري انسان وقف است و بهتر است با مشاركت در اين امر خير بخشي از آنچه را كه نياز جامعه است برطرف كنيم.

وي با بيان اين كه وقف بايد در بطن جامعه رسوخ يابد اظهار كرد: اين مهم مستلزم فرهنگ سازي ، اعتماد سازي و اطلاع رساني بيشتر است.

خطيب جمعه كوثر با اشاره به اين كه وقف يكي از كارهاي خير براي انسان است افزود:

تاسيس اداره اوقاف در اين شهرستان اهالي را به اين امر مهم بيشتر رهنمون خواهد كرد.

وي در ادامه باتبيين حمايت هاي آمريكا از داعش گفت: آمريكا ، غرب و هم پيمانان عرب آنها در هر زمان كه توان رويارويي با كشور و مردم ايران را نداشته اندبه توطئه بازي با بهاي نفت روي آورده اند.

وي گفت: آمريكا با خريد نفت از داعش از بقا و ماندگاري اين گروهك تروريستي حمايت

مي كند.

امام جمعه كوثر در بخش ديگري از سخنان خود با ابراز نگراني از افزايش ميزان طلاق در اين شهرستان افزود: همگان بايد در اين زمينه با احساس مسووليت براي جلوگيري از افزايش آسيب هاي اجتماعي تلاش كنند.

شهرستان كوثر به مركزيت شهر گيوي در 85 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.

7123/594/530

سرخط اخبار استان‌ها