۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۱۲
کد خبر: 81392563
T T
۰ نفر

بوكان صاحب موزه مفاخر فرهنگي مي شود

۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۱۲
کد خبر: 81392563
بوكان صاحب موزه مفاخر فرهنگي مي شود

بوكان، مهاباد - ايرنا - رئيس شوراي اسلامي شهر بوكان و سخنگوي اين شورا از احداث موزه مفاخر فرهنگي در اين شهر خبر داد.

محمدكاظم آبام روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: براي حمايت و نگهداري از آثار هنرمندان اين شهرستان پيش بيني شده است در مكان احداث فاز اول بوستان مسافر اين شهر مكاني به عنوان موزه مفاخر فرهنگي ايجاد شود.

وي گفت: فاز نخست بوستان مسافر تا پايان سال 94 به بهره برداري مي رسد و پيش بيني مي شود همزمان با اتمام آن عمليات احداث اين موزه نيز به پايان رسيده و مورد بهره برداري قرار گيرد.

آبام يادآور شد: در نخستين مرحله پيش بيني شده است در اين موزه آثار هنرمند بوكاني آقاي عثمان رحمانزاده (پدر ژپتوي ايران) نگهداري شود و در مراحل بعد نيز آثار ديگر هنرمندان برجسته اين شهرستان جمع آوري و در اين مكان نگهداري و به نمايش گذاشته شوند.

سخنگوي شوراي شهر بوكان در مورد احداث خانه هنرمندان نيز در اين شهرستان اظهار كرد: قرار بود براي ايجاد خانه هنرمندان منزل شخصي شاعر بوكاني مرحوم عباس حقيقي خريداري شود كه در اين مورد خانواده اين هنرمند تاكنون همكاري در اين زمينه از خود نشان نداده اند.

شهرستان بوكان يكي از شهرهاي فرهنگي و هنرپرور آذربايجان غربي به شمار مي رود كه داراي هنرمندان زيادي در عرصه هاي مختلف هنري است.

اين شهرستان با 225 هزار نفر جمعيت در 185 كيلومتري مركز استان واقع شده است.

7510/584/581

سرخط اخبار استان‌ها