۲۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۴
کد خبر: 81351043
T T
۰ نفر
بودجه 94 شهرداري اروميه بر پايه نگاه فرهنگي بسته مي شود

اروميه - ايرنا - معاون فرهنگي اجتماعي شهردار اروميه گفت: در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري در امر توجه به مقوله فرهنگ، در كنار توجه به موضوع هاي اجتماعي و ورزش هاي همگاني و قهرماني، سعي بر اين است كه بودجه سال 94 شهرداري اروميه، فرهنگي بسته شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سهراب عبداله زاده چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار كرد: توجه به زيرساخت هاي ورزشي نيز همچنان از جمله برنامه هاي مهم شهرداري اروميه و شوراي شهر در سال 94 است.

وي گفت: نگاه تمام دست اندركاران مديريت شهري نگاه مهندسي فرهنگي است و براي اجراي كامل اين امر مهم با بهره گيري از تجربه و تخصص كارشناسان برنامه هاي هدفمندي را پيش رو داريم.

وي افزود: در راستاي اجراي برنامه هاي فرهنگي ورزشي برگزاري جشنواره 'پرواز فلامينگوها بر فراز شهر عاشقان واليبال' و اجراي مراسم رونمايي از تيم، تمبر، لباس، پكيج مخصوص هواداران واليبال اروميه را در برنامه كاري خود داريم.

وي ادامه داد: واليبال شهر اروميه با قدمتي بيش از 50 سال قدمت هويت ارزشمندي براي مردمان آن است و به يقين اين جشنواره با استقبال بي شائبه هواداران مواجه مي شود.

وي در ادامه برگزاري جشنواره كودك و اسباب بازي با حضور بيش از 10 هزار كودك و والدين آنان را از ديگر برنامه هاي موفق اين معاونت اعلام كرد و گفت: شناساندن اسباب بازي هاي سنتي و داخلي از جمله اهداف اين جشنواره مي باشد.

عبداله زاده در بخش ديگري از سخنان خود از آغاز مسابقات واليبال اروميه محلات با حضور دو هزار و 400 وزشكار خبر داد و افزود: اين جشنواره با شركت بي سابقه 200 تيم با هدف جذب و شناسايي نخبه هاي خودجوش واليبال اروميه آغاز شده كه با نام يادواره سرداران شهيد اروميه و با شعار 'هر محله يك تيم واليبال' در رده هاي سني زير 14، زير 16، زير 18 و بزرگسالان برگزار مي شود.

وي در ادامه از تشكيل مجتمع شهر بانو در اروميه خبر داد و گفت: مجتمع شهر بانو با رويكرد اشتغال محوري و غني سازي اوقات فراغت بانوان و دختران در پنج نقطه شهر ايجاد مي شود.

عبداله زاده افزود: فعال سازي سه فرهنگسراي اروميه و آغاز فعاليت هاي آموزشي، فرهنگي و ورزشي از ديگر برنامه هاي اين معاونت است.

وي در خصوص آغاز فعاليت گسترده پارك ترافيك اروميه گفت: پيشتر اين پارك فقط در شيفت صبح فعال بود و با تعطيل شدن مجتمع دنياي بازي كودكان محل مناسبي براي بازي و تفريح نداشتند و مقرر شد كه پارك ترافيك در شيفت بعدازظهر نيز در اختيار كودكان قرار گيرد.

عبداله زاده افزود: تمام تلاش ما اين است كه از موازي كاري و تك روي جلوگيري كنيم و با انسجام بخشي به برنامه ها سطح كيفي و كمي تمامي رويدادها و جشنواره هاي فرهنگي را بالا ببريم.

وي گفت: اجراي برنامه هاي فرهنگي مذهبي در ايام محرم، رونمايي از كتاب اروميه، اجراي همايش تجليل از خانواده هاي شهداي شهروندي كه در بمباران روز 11 بهمن شهر اروميه به شهادت رسيده اند، گراميداشت دوم بهمن روز به توپ بستن مسجد اعظم اروميه، حمايت از اجراي طرح پياده روي پرس كه استارت آن از سوي دانشگاه صنعتي اروميه زده شده است از جمله برنامه هاي كوتاه مدت اين معاونت تا پايان سال جاري است.

عبداله زاده در خصوص مشكل محدوديت فضاهاي ورزشي شهرداري اروميه گفت: هم اكنون تمامي سالن هاي ورزشي آموزش و پرورش در اختيار ما گذاشته شده است ولي اين امر نبايد ما را راضي كند كه در رابطه با ساخت پروژه هاي اختصاصي براي شهرداري اروميه اقدامي نكنيم.

وي ادامه داد: در حال حاضر آماده سازي 40 فضاي ورزشي روباز را در دستور كار داريم و بزودي مورد بهره برداري قرار مي گيرند.

جشنواره 'پرواز فلامينگوها بر فراز شهر عاشقان واليبال' ساعت 15 روز جمعه 25 مهرماه در سالن 2000 نفري شهيد باكري خانه جوان با حضور اقشار مختلف و خانواده هاي اروميه اي برگزار مي شود.

7126/581

سرخط اخبار استان‌ها