۹ مهر ۱۳۹۳، ۲۲:۲۱
کد خبر: 81334857
T T
۰ نفر
جذب سرمايه گذار اولويت اصلي مديريت استان كردستان است

بيجار - ايرنا - مديركل امور اقتصادي و دارايي استان كردستان گفت: سياست مهم و اصلي مديريت عالي استان كردستان، جذب سرمايه گذار و سرمايه گذاري بخش خصوصي داخلي و خارجي در زمينه هاي مختلف است.

به گزارش ايرنا، حسين دهقاني روز چهارشنبه در نشست شوراي اداري شهرستان بيجار با ذكر 11 وظيفه مهم دولت براي توسعه مناطق محروم اظهار كرد: ما بايد منابع مالي را در استان و كشور متنوع نماييم و بانك ها در اين زمينه بايد بيشتر فعال شوند.

به گفته وي شهرداري ها نقش مهمي در تسريع در صدور مجوز فعاليت سرمايه گذاري دارند و بايد در مدت يك هفته كليه امور اداري انجام شود، در اين زمينه هماهنگي و تعامل ادارات و نهادها بايد با برگزاري نشست هاي متعدد حاصل و از بازخورد منفي و ناهماهنگي ميان ادارات پرهيز شود.

وي گفت: جذب سرمايه گذار خارجي نقش بسزايي در رشد همه جانبه دارد و در اين زمينه شهرستان بيجار مستعد جذب سرمايه گذاري است.

دهقاني ادامه داد: مديريت شهرستان بيجار بايد در راستاي هماهنگي و همكاري بيشتر، تلاش كند و زمينه هاي لازم را براي انجام امور در كوتاه ترين فرصت و ايجاد فضاي جلب همكاري فراهم نمايد.

مديركل امور اقتصادي و دارايي استان كردستان با اشاره به جذب 58 فرصت سرمايه گذاري در مركز خدمات سرمايه گذاري استان افزود: ركود اقتصادي و تورم 40 درصدي به عنوان بيماري مهلك، اقتصاد كشور ما را تهديد مي كرد كه سياست هاي دولت تدبير و اميد در ايجاد يك آرامش نسبي در وضعيت اقتصاد كشور تا كنون موفقيت هاي خوبي را بدست آورده است.

*** بانك ها در تامين و برآورد نيازهاي مالي موفق نيستند

دهقاني افزود: در حال حاضر منابع مالي بانك ها و بودجه كشور نمي تواند جوابگوي حجم عظيم نيازهاي استان يا شهرستان باشد و در اين راستا ورود سرمايه گذار خارجي و داخلي، مهمترين عامل پيشرفت اقتصادي محسوب مي گردد.

مديركل امور اقتصادي و دارايي استان كردستان از تشكيل ستاد سرمايه گذاري در استان خبر داد و گفت: ورود سرمايه گذار خارجي و خارج از استان، موجب جذب منابع مالي عمده به داخل استان مي گردد به طوري كه در چند ماهه سپري شده فعاليت هاي هدفمند و مناسبي در راستاي جذب سرمايه گذار داخلي و خارجي در استان صورت گرفته است.

*** ستاد سرمايه گذاري راهگشا و تسهيل كننده امور خواهد بود

دهقاني به ماهيت و برنامه كاري ستاد سرمايه گذاري استان اشاره كرد و افزود: لازم است در انجام بعضي امور تسهيل و تسريع صورت گيرد كه در حال حاضر دريافت مدارك و صدور مجوز در يك ماه جهت شروع فعاليت سرمايه گذار از مهمترين اقدامات اين ستاد است كه آغاز شده است.

دهقاني با اشاره به مذاكره با هفت هيات خارجي سرمايه گذار و جذب 58 فرصت سرمايه گذاري خارجي ادامه داد: سايت سرمايه گذاري در آينده نزديك جهت كاهش فرايندهاي اداري و رسيدگي سريع به مشكلات سرمايه گذاران داخلي و خارجي در استان كردستان راه اندازي خواهد شد.

*** اقتصاد مقاومتي مي تواند در وضعيت هاي مختلف ايفاي نقش كند

دهقاني به موضوع اقتصاد مقاومتي و نقش آن در مواقع بحراني و حتي مواقع عادي براي رشد و استفاده از توان هاي بومي اشاره كرد و گفت: برنامه هاي زيادي براي برون رفت از اقتصادي تك محصولي و عدم توجه به صرف درآمد نفتي در اقتصاد مقاومتي تدوين شده است و در برنامه كاري اقتصاد كشور اين موضوع داراي اهميت خاصي است.

وي توجه به ظرفيت هاي مختلف و استعدادهاي بومي اقتصادي به منظور اشتغالزايي و فعاليت هاي زود بازده را از اولويت هاي اقتصاد مقاومتي ذكر كرد و گفت: با جذب سرمايه هاي خارجي و سرمايه گذاري داخلي مي توان با بهره مندي از ظرفيت هاي اقتصاد مقاومتي، رشد همه جانبه را براي استان و حتي كشور پيش بيني و مديريت نمود.ك/2

7350/533

سرخط اخبار استان‌ها