۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴
کد خبر: 81321375
T T
۰ نفر
استاندار كرمانشاه: دفاع مقدس يك درس تاريخي به متجاوزان بود

كرمانشاه - ايرنا - استاندار كرمانشاه، دفاع مقدس هشت ساله ملت و نيروهاي مسلح ايران زمين را درسي تاريخي به متجاوزاني كه چشم طمع به اين كيان دارند، دانست.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'ابراهيم رضايي بابادي' روز دوشنبه در آيين رژه آغازين روز هفته دفاع مقدس كه با مديريت ارتش منطقه غرب و در بزرگراه امام خميني (ره) برگزار شد، از نقش غيرتمندانه مردم استان كرمانشاه در دفاع از مرزهاي كشور تجليل و قدرداني كرد.

وي افزود: جنگ هشت ساله ابعاد مختلفي از وجهه مردمي انقلاب اسلامي را نشان داد ولي بايد گفت كه هنور وسعت و آثار نيك اين انقلاب كه مردمي ترين انقلاب دنياست بخوبي تبيين نشده است.

استاندار كرمانشاه گفت: در 31 شهريور سال 59 و در حالي كه انقلاب اسلامي تازه به پيروزي رسيده بود، دشمنان ما به كمك صدام شتافتند و در يك غافلگيري كامل با 12 لشكر پياده و مكانيزه به خاك ايران اسلامي تجاوز كردند و تصور مي كردند كه در يك هفته اين انقلاب نوپا را زمينگير خواهند كرد غافل از اينكه درسي كه ارتش و نيروهاي مسلح به آنان دادند براي هميشه تاريخ ماندگار مي شود.

رضايي بابادي گفت: وقتي به سرعت ضربات مهلكي بر پيكره متجاوزين از سوي نيروهاي توانمند ايراني وارد شد و ده ها هزار نفر از آنان كشته يا اسير شدند، تازه به عظمت ملت ايران هم پي بردند.

وي، دفاع مقدس را سرآغاز تحولي بزرگ در تاريخ انقلاب اسلامي عنوان كرد.

نماينده دولت تدبير و اميد در استان كرمانشاه، خدمت به ملتي اين چنين غيور و سرافراز بخصوص مردم كرمانشاه را مايه مباهات خود و همكارانش در دولت يازدهم عنوان كرد و افزود: لياقت اين مردم خيلي بيشتر از خدماتي است كه تاكنون به آنها ارائه شده است.



نكات قابل تامل رژه امروز كرمانشاه؛



حضور مردم كرمانشاه در بزرگراه امام خميني براي ديدن نمايش اقتدار و توانمندي نيروهاي مسلح استان نيز بسيار چشمگير بود.

همچنين يگان هاي پياده و موتوري ارتش و نيز يگان هاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي استان و نيروي انتظامي نيز از مقابل جايگاه رژه رفتند.

نقطه عطف رژه امروز نمايش باشكوه چتربازان تيپ 55 هوابرد شيراز بود كه تحسين مردم حاضر را در پي داشت.

جنگ تحميلي در 31 شهريور 59 با حمله ارتش صدام به مرزهاي استان كرمانشاه در قصرشيرين آغاز شد و در پنجم مرداد سال 67 كه منافقين از مرزهاي استان به خاك ايران آن هم بعد از امضاي قطعنامه 598 حمله كردند و در عمليات مرصاد شكستي سخت از نيروهاي مسلح ايراني خوردند، به پايان رسيد.

571/567

سرخط اخبار استان‌ها