۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۰:۰۷
کد خبر: 81318215
T T
۰ نفر
280 ميليارد ريال اعتبار به حوزه آب كشاورزي سقز اختصاص يافت

سقز- ايرنا- فرماندار سقز گفت: با پيگيري استاندار كردستان، 280 ميليارد ريال اعتبار از طرف ستاد اجرايي احياي درياچه اروميه جهت حوزه آب كشاورزي شهرستان سقز اختصاص يافت.

نادر فخري روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: از اين ميزان اعتبار تخصيص يافته، 180 ميليارد ريال به احداث و بهسازي كانال هاي آبياري عمومي اختصاص يافته است.

وي از تصويب 50 ميليارد ريال اعتبار براي احيا و مرمت قنوات و احداث استخرهاي ذخيره آبي اين شهرستان خبر داد و گفت: همچنين به منظور تهيه نقشه كاداستر حوضه آبريز درياچه در شهرستان سقز 50 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.

فرماندار سقز يكي از مشكلات تامين آب كشاورزي در اين شهرستان را سطحي و روان بودن آب هاي موجود، بالا بودن سنگ بستر در منطقه و امكان نداشتن حفر چاه عميق عنوان كرد و افزود: محدود بودن اعتبارات در اين زمينه از جمله مشكلات موجود در توسعه بخش كشاورزي بوده كه با تدبير استاندار اين موضوع در حال رفع شدن است.

وي اظهار كرد: استفاه از آب سدهاي موجود، احياي حقابهاي سنتي و احداث ايستگاه پمپاژ از مهمترين مواردي است كه براي تامين آب زمين هاي كشاورزي سقز در دستور كار شهرستان قرار دارد.

فخري با تشريح اقدامات انجام شده در حوزه آب كشاورزي اين شهرستان افزود: احداث استخرهاي ذخيره آب، لايروبي و مرمت قنات ها، لوله گذاري، نصب موتور آب و توزيع لوله در ميان كشاورزان از جمله پروژه هاي تامين آب اجرا شده در قالب طرح توسعه كشاورزي است.

به گفته وي 20 نقطه براي ايستگاه پمپاژ آب جهت اجرا پيشنهاد شده كه براي 9 نقطه اعتبار لازم مصوب شده است.

وي همچنين از اتخاذ تصميم براي نحوه پرداخت خسارت اعياني و اراضي كشاورزي و همچنين راهكارهاي اجرايي جابجايي روستاهاي واقع در مخزن سد چراغ ويس به همراه تسريع در رود اتمام جاده جايگزين و بدنه سد به منظور آبگيري توسط اين هيات در سال 94 خبر داد.

فرماندار سقز با تقدير از پيگيري هاي استاندار كردستان اظهار كرد: بايد از تمام ظرفيت‌هاي قانوني براي افزايش و ارتقاي رضايتمندي مردم استفاده و با نگاه توسعه‌اي و اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و توجه به ظرفيت‌هاي شهرستان و منابع انساني، كارهاي اساسي انجام شود.ك/2

7348/533

سرخط اخبار استان‌ها