۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۳۷
کد خبر: 81261615
T T
۰ نفر
بیمارستان صحرایی در منطقه محروم جعفرآباد بیجار راه اندازی شد

بیجار - ایرنا - بیمارستان صحرایی منطقه محروم جعفر آباد بیجار شامل بخش های پزشكی و دارویی، بستری، داروخانه، داندانپزشكی، رادیولوژی، داخلی و روانشناسی شامگاه سه شنبه با همت سپاه بیت المقدس كردستان راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه بیت المقدس كردستان در آیین راه اندازی این بیمارستان گفت: كمك به مردم مناطق محروم در بخش های مختلف از برنامه های سپاه كردستان است و راه اندازی بیمارستان صحرایی نیز در این راستا انجام شده است.

سردار محمد حسین رجبی افزود: ماموریت سپاه پاسداران در ابعاد فرهنگی، عقیدتی، مذهبی و نظامی است و تلاش مجموعه نیروهای خدم این ناحیه نیز تحقق اهداف تعریف شده است.

به گفته وی امسال 12 بیمارستان در مناطق محروم استان كردستان فعالیت خواهند كرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس كردستان به استقبال و همكاری مردم از خدمات بسیج اشاره كرد و گفت: بسیج شجره طیبه ای است كه از بطن مردم برخواسته است و هدفی جز خدمت رسانی به مردم بویژه مناطق محروم ندارد.

سردار رجبی به فعالیت بخش های مختلف بیمارستان و گروه های جهادی جامعه پزشكی اشاره كرد و گفت: بسیج جامعه پزشكی استان كردستان در این بیمارستان با همكاری حدود 80 نفر از كادر اجرایی و درمانی بیمارستان شهید قاضی و دو بیمارستان ثابت و تخصصی، موضوع درمان و سلامت مردم را پیگیری خواهد كرد.

وی گفت: تلاش می كنیم بسترهای لازم را برای تحقق اهداف مورد نظر فرماندهی كل قوا در موضوع شعار امسال فراهم و در این زمینه برای ایجاد اشتغال و تولیدات خرد و زود بازده همكاری لازم را خواهیم داشت.

به گفته سردار رجبی اقتصاد مقاومتی و فعالیت های كوچك زود بازده برای جلوگیری از تنش های اقتصادی در زندگی مردم و همچنین طرح های عمرانی كه به فوریت زمان بتواند به نتیجه مورد نظر برسد از مهمترین كارهای عمرانی در مناطق محروم توسط سپاه است.

همچنین شامگاه سه شنبه با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس استان كردستان سومین سالن ورزشی صالحین در منطقه محروم جعفر آباد بیجار افتتاح شد.

فرمانده ناحیه بسیج بیجار در آیین افتتاح این سالن گفت: این سومین سالن ورزشی صالحین است كه به منظور رفع محرومیت و ارتقا سطح ورزش روستاها، در دهستان محروم جعفرآباد مورد بهره برداری قرارمی گیرد.

سرهنگ حسین محمودی با تشریح اهم فعالیت های سپاه در مناطق محروم و روستاهای دور دست گفت: سالن ورزشی صالحین جعفرآباد با هزینه ای افزون بر یك میلیارد و 800 میلیون ریال به مساحت 250متر مربع احداث شده است.

وی گفت: چهار سالن چند منظوره برای شهرستان بیجار منظور شده است كه تاكنون سه سالن آن احداث و مورد استفاده قرار گرفته است.

فرمانده ناحیه بسیج بیجار به احداث همزمان راه روستای حسین آباد تا گلزار شهداء بنا به درخواست خانواده های معظم شهیدان این روستا اشاره كرد و افزود: بخش محروم جعفرآباد تا كنون 36 شهید تقدیم انقلاب كرده است كه از این تعداد شش شهید در روستای جعفرآباد قرار دارند و در نظر است برای زیباسازی گلزار این شهدای معظم نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

به گفته وی این سومین گروه پزشكی است كه با همت مسوولین استان و جامعه پزشكی و دیگر نهادهای مربوطه در شهرستان بیجار در سال های اخیر فعالیت دارند و نقش بسیار مهمی در ارتقا و بهبود سلامت مردم ایفاء كرده اند.

وی در خصوص فعالیت بیمارستان صحرایی نیز گفت: این بیمارستان تا سه روز در این منطقه فعال خواهد بود و با تمهیداتی كه اندیشیده شده است تمام اهالی روستاهای تابعه با وسیله نقلیه رایگان به محل بیمارستان برای انجام معاینات پزشكی منتقل خواهند شد.

وی به رایگان بودن تمام خدمات ارائه شده و در صورت لزوم ارجاع به دو بیمارستان ثابت و تخصصی در بیجار و مركز استان اشاره كرد و گفت: بعضی از بیماران به درمان های تخصصی در مراكز مجهز حتی در تهران نیاز پیدا می كنند كه برای این منظور یك اكیپ با عنوان امداد پزشكی پیگیر موارد بعدی خواهند بود.

امام جمعه شهر بیجار نیز در این آیین با تقدیر از فعالیت های رضایت بخش و لایت پذیری سپاه گفت: خدمت به محرومین از بزرگترین افتخارات نظام اسلامی است و در سال های اخیر این خدمت رسانی موجب ارتقا سطح زندگی مردم ساكن روستاها شده است.

حجت الاسلام علی مرادی به لزوم ماندن مردم در روستا و پرهیز از تبدیل شدن تولید كننده به مصرف كننده و حاشیه نشینی شهرها تاكید كرد و افزود: خدمت رسانی به مردم بویژه قشر محروم ساكن در روستا باید در اولویت كاری مدیران قرار گیرد و نسبت به كاهش تعداد جمعیت در روستا و مهاجرت به شهرها هشدار داد.

وی اقدام سپاه در راه اندازی بیمارستان صحرایی و حضور پزشكان و ارائه خدمات پزشكی رایگان، آن هم در محل زندگی روستائیان را یك نعمت و بركت بزرگ از بركات الهی نظام اسلامی دانست و گفت: این رویه و برنامه اگر استمرار داشته باشد بسیار تأثیر مثبت و خوبی برای مردم دارد و موجب رضای خداوند نیز خواهد شد.

وی با تقدیر از برنامه های خدمت رسانی به محرومین و روستائیان توسط بسیج و جامعه پزشكی استان كردستان و شهرستان بیجار، به همه كسانیكه می توانند در این راه قدم بردارند توصیه نمود فرصت خدمت به بندگان الهی آنهم در روستاهای دور افتاده و محروم كه با حداقل ها زندگی می كنند همیشه فراهم نمی شود و برنامه ها را فرصتی مغتنم دانند.

دهستان جعفرآباد حدود سه هزار و 500 نفر جمعیت دارد و تنها دهستانی است كه فاقد آب و گاز است.ك/2

7350/533

سرخط اخبار استان‌ها