۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۱
کد خبر: 81255301
T T
۰ نفر
باند سارقان سيم و كابل هاي برق در بوكان دستگير شدند

بوكان، مهاباد - ايرنا - فرمانده انتظامي بوكان گفت: در طي هفته جاري اعضاي يك باند از سارقان سيم و كابل هاي برق در اين شهرستان شناسايي و دستگير شدند.

سرهنگ بهزاد بندريان روز پنجشنبه در يك نشست مطبوعاتي با خبرنگاران افزود: اين سارقان در مناطق مختلف اين شهرستان بويژه در حاشيه شهر و ديگر نقاط بوكان اقدام به سرقت سيم و كابل هاي برق مي كردند توسط پليس شناسايي و دستگير شدند.

وي گفت: در اين ارتباط دو نفر سارق دستگير و يك دستگاه خودرو آنها نيز توقيف شد.

سرهنگ بندريان ادامه داد: در بازجويي هاي انجام شده، اين افراد به 30 فقره سرقت اعتراف كردند.

وي يادآور شد: اين سارقان پس از تكميل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.

سرهنگ بندريان با اشاره به اينكه در چهار ماهه نخست سال جاري انواع سرقتها در اين شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد كاهش يافته است گفت: در بحث سرقت هاي مهم 33 درصد كاهش و در سرقت هاي خرد 71 درصد انواع سرقت ها در اين شهرستان با كاهش همراه شده است.

سرهنگ بندريان علت كاهش سرقت ها را در اين شهرستان را نتيجه رعايت نكات و دستورات امنيتي اعلام شده از سوي پليس توسط شهروندان بوكاني عنوان كرد.

فرمانده نيروي انتظامي بوكان برخود با تهيه و توزيع كنندگان مواد مخدر را از ديگر اولويت هاي نيروي انتظامي در اين شهرستان عنوان كرد و گفت: ميزان كشفيات مواد مخدر در چهار ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 150 درصد افزايش يافته است.

وي افزود:در طي ماه گذشته با بكارگيري سگهاي مواد مخدر ياب دو باند مواد مخدر در بوكان منهدم شد و 6 نفر نيز در اين رابطه بازداشت شدند.

سرهنگ بندريان همچنين از افزايش 48 درصدي تصادفات درون شهري و برون شهري خبر داد و گفت: تصادفات منجر به فوت نيز پنج درصد افزايش داشته است به طوري كه از ابتداي امسال تاكنون 19 نفر در اين شهرستان جان خود را از دست دادند.

بوكان با 227 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي و 185 كيلومتري مركز استان واقع شده است.

7510/584/581

سرخط اخبار استان‌ها