۶ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۲۲
کد خبر: 81252827
T T
۰ نفر
شوراي گفتگو، بسترمناسب تبادل نظربين دولت وبخش خصوصي در تصميم گيري هاست

رشت - ايرنا - نماينده عالي دولت در گيلان گفت: شوراي گفتگو بستر و شرايط مناسبي براي تبادل نظر مستمر دولت و بخش خصوصي براي تصميم گيري ها در بخش هاي مختلف است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ' محمدعلي نجفي' عصر يكشنبه در نشست شوراي گفتگو در بهبود فضاي كسب و كار با اشاره به اهميت برگزاري اين جلسات افزود : تبادل نظر دولت و بخش خصوصي به منظور تسهيل فعاليت هاي اقتصادي ، بررسي و رفع موانع كسب و كار و اتخاذ تصميمات لازم در چارچوب قوانين و مقررات از جمله اهداف تشكيل اين شوراست.

وي به مزاياي تشكيل شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي اشاره و تصريح كرد: با تشكيل اين شورا، شرايط مناسبي براي گفتگوي مستمر دولت و بخش خصوصي فراهم شد كه دولت ، بخش خصوصي و تعاوني ها مي توانند مباحث و موارد خود را در قالب بهبود مستمر محيط كسب و كار براي تصميم گيري هاي لازم در بخش هاي مختلف مطرح كنند.

نجفي با بيان اينكه استان گيلان در بخش فضاي كسب و كار رتبه نخست كشوري را كسب كرده، اضافه كرد : بر اساس آخرين پايش صورت گرفته توسط مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي در 21 شاخص فضاي كسب و كار، استان گيلان موفق به كسب رتبه نخست در بهبود محيط كسب و كار شد .

وي در ادامه صنعت پرورش گل و گياه را يكي از ظرفيت هاي استان در بهبود فضاي كسب و كار دانست و گفت: استان هاي گيلان و مازندران مي‌توانند حتي از كشورهاي اروپايي نيز در حوزه گل و گياه موفق تر عمل كنند.

نجفي مشكلات ساختاري و اشكالاتي در صادرات گل و صنعت هواپيمايي را از مشكلات حوزه گل و گياه در كشور برشمرد و خاطرنشان كرد: حل اين مشكلات در گرو همكاري مشترك دولت و بخش خصوصي است.

نجفي با بيان اين كه گيلان با محدوديت‌هاي زمين، منابع و آب مواجه است، يادآورشد: بايد به دنبال محصولاتي باشيم كه با صرف كمترين آب و خاك بيشترين بازدهي را داشته باشد.

نماينده مردم شهرستان هاي شفت و فومن در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست اظهار داشت : با تقويت كشاورزي در كنار صنايع مي توانيم بخش عظيمي از مشكل اشتغال استان را برطرف كنيم .

ناصر عاشوري بر اهميت بيمه محصولات كشاورزي تاكيد كرد و افزود : فرهنگ سازي در خصوص بيمه كردن محصولات كشاورزي از جمله نكات مهمي به شمار مي رود كه مسئولان امر بايد توجه ويژه اي به آن داشته باشند.ك/2

7296/695

سرخط اخبار استان‌ها