۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۲۷
کد خبر: 81131627
T T
۰ نفر
بيش از پنج ميليارد ريال اعتبار فرهنگي در استان سمنان هزينه شد

شاهلرود - ايرنا - مديركل تبليغات اسلامي استان سمنان گفت : در سال گذشته توسط اداره كل تبليغات اسلامي استان سمنان پنج ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار فرهنگي هزينه شد.

حجت الاسلام ' علي شكري'روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : پيش بيني مي شود اين رقم در سالجاري به شش ميليارد ريال برسد.

وي اعلام كرد : اين ميزان اعتبارات با هدف حمايت از شوراي هيات هاي مذهبي، كانون هاي فرهنگي مساجد، حمايت از فعاليت هاي كانون مداحان،حق التبليغ روحانيون اعزامي در مناسبت هاي ملي و مذهبي، حمايت از طرح هاي گفتمان ديني در مدارس و مراكز آموزش عالي و آموزش روحانيان هزينه شد.

وي بااشاره به اينكه يك هزار و 500 تشكل ديني در استان سمنان فعاليت دارند گفت : مهمترين برنامه هاي فرهنگي در دستور كار اداره كل تبليغات اسلامي اين استان در سالجاري استقرار روحانيون با خانواده در مناطق روستايي پرجمعيت و محروم در راستاي ارشاد مردم و نشر معارف ديني و اسلامي، اعزام مبلغ و مبلغه به مساجد شهري و روستايي در مناسبت هاي ملي و مذهبي است.

شكري، ساماندهي امور هيات هاي مذهبي، حمايت از برگزاري مناسبت هاي ملي و مذهبي در سطح مساجد شهري و روستايي و گسترش فعاليت هاي قرآني را نيز از مهمترين برنامه هاي در دستور كار اداره كل تبليغات اسلامي استان سمنان درسالجاري ذكر كرد.

وي با بيان اينكه حدود 300 هزار نفر در سطح استان عضو اين تشكلها ديني هستند افزود : اجراي مراسم در مناسبت هاي ملي و مذهبي با هدف ترويج فرهنگ اهل بيت و ابراز محبت و مودت نسبت به اهل بيت عصمت و طهارت (س)، اقامه نماز جماعت و گسترش فرهنگ با ارزش نماز و احياي فريضه مقدس امر به معروف و نهي از منكر عمده ترين فعاليت هاي هيات هاي مذهبي در استان سمنان است .

شكري به شعار سال 93 از سوي رهبر فرزانه و انديشمند انقلاب اشاره كرد و افزود : با پيوند اقتصاد و فرهنگ اقتصاد مقاومتي ايجاد مي شود.

وي خاطر نشان كرد : با توجه به نامگذاري امسال به نام اقتصاد و فرهنگ، مسووليت متوليان فرهنگي به ويژه سازمان تبليغات اسلامي سنگين تر و دو چندان مي شود كه بايد كوشيد از اين مسووليت خطير پيروز و سربلند بيرون بياييم.

رييس ستاد ساماندهي شئون مذهبي استان سمنان به نقش اقتصاد در رشد و توسعه كشور در كنار فرهنگ پرداخت و اظهار داشت : در بحث توليد و كمك به اقتصاد كشور بايد همگان مشاركت و دولت را ياري كنيم.

شكري گفت : هيات هاي مذهبي نيز در رشد و توسعه اقتصادي كشور نقش مهم و اساسي دارند و بايد تلاش كنند اين نقش و حضور ،بيش از گذشته پررنگ شود.

وي افزود : ما بايد تا افق 1404 به درستي حركت كنيم تا به اهداف خود در سند چشم انداز كه ترسيم شده دست پيدا كنيم.

شكري با بيان اينكه در شرايط تحريم اقتصادي از سوي دشمن بر عليه كشور و ملت ايران بايد به تكليف خودمان به خوبي عمل كنيم ،گفت: يكي از راهكارهاي كه بايد انجام گيرد ،شناخت موانع و نقاط قوت دشمن است كه از اين راه ضعف هاي خودمان را برطرف و با تحريم اقتصادي دشمن مقابله و مبارزه كنيم.

وي همچنين به ديدار روز گذشته 28 نفر از مداحان استان سمنان با مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت : معظم له در اين ديدار رواج و ريشه دار شدن سنت ستايشگري خاندان پيامبر اكرم (ص) در كشور را توسط هزاران نفر از مداحان باذوق و هنرمند را يك فرصت دانستند و اين مهم بايد مورد توجه مداحان و مسوولان هيات هاي مذهبي باشد.

شكري با يادآوري بخشي ديگر از بيانات ولي امر مسلمين در اين ديدار پيرامون تلاش هاي پرحجم دشمنان نظام براي تخريب اعتقادات و باورهاي مردم و ايجاد انحراف در مسير حركت نظام گفت : اعضاي شوراي هيات هاي مذهبي به عنوان اقشار تاثيرگذار جامعه نقش پر رنگي در جهت دهي افكار مردم براي تقويت اعتقادات و باورهاي آنها دارند.

وي به تبيين برخي مصاديق ضايع كردن فرصت ها در اين قشر اشاره كرد و افزود: طبق فرمايش رهبري، اگر نتيجه مداحي و منبر، نااميد كردن مردم به آينده باشد، اين فرصت هدر رفته است و ما به عنوان مداح، روحاني و هياتي بايد پاسخگوي اين كفران نعمت باشيم.ك/3

7265/1496/608

سرخط اخبار استان‌ها