۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85480991
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه دامغان نهمین دانشگاه ایرانی در فهرست جهانی «نیچر ایندکس» شد

سمنان - ایرنا- رییس دانشگاه دامغان گفت: نام این دانشگاه در جایگاه نهم در بین دانشگاه‌ها و موسسه‌های ایرانی سیاهه‌ «نیچر ایندکس»(Nature Index) در سال ۲۰۲۳ قرار دارد.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، سیدسعیدالرضا اسلامی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن همایش های دانشگاه دامغان، افزود: هرساله «نیچر ایندکس» به رتبه‌بندی مؤسسه‌ها در سراسر جهان بر پایه خروجی‌های پژوهشی آن‌ها با کیفیت بالا می‌پردازد.

به گزارش ایرنا، هر ساله «نیچر ایندکس» به رتبه‌بندی کشورها در سراسر جهان بر پایه دستاوردهای پژوهشی با کیفیت بالای آنها در سال گذشته می‌پردازد. این رتبه‌بندی که فعالیت آن از سال ۲۰۱۳ آغاز شد، بر پایه بخش کوچکی از دستاوردهای پژوهشی کشورها انجام می‌شود و برای درک بهتر جایگاه آنها باید نظام‌های رتبه‌بندی دیگر نیز مرور شوند.

رییس دانشگاه دامغان ادامه داد: «نیچرایندکس» با شمارش مقاله‌های پدیدآوران در نشریه‌های نمایه شده‌اش، رتبه‌بندی مؤسسه‌ها را بر پایه ۲ سنجه «شمار آثار» و «میزان مشارکت در پدیدآوری آثار» انجام می‌دهد که دانشگاه دامغان ۱۰ مقاله و میزان مشارکت به میزان سه و ۸۱ صدم را در این ارزیابی داشت.

وی اظهار داشت: دانشگاه دامغان سال گذشته برای سومین سال پیاپی در جمع دانشگاه‌های برتر جهان در رده‌بندی تایمز قرار گرفت.

این مسوول اضافه کرد: نظام رتبه‌بندی تایمز به عنوان معتبرترین و بزرگترین نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، هرساله فهرست دانشگاه‌های برتر جهان را منتشر می‌کند و در تازه‌ترین فهرست منتشره عملکرد بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ دانشگاه از سراسر جهان در پنج زمینه آموزش، چشم‌انداز جهانی، پژوهش، استنادها و درآمدهای صنعتی و بر پایه ۱۳ سنجه بررسی شد.

دانشگاه دامغان نهمین دانشگاه ایرانی در فهرست جهانی «نیچر ایندکس» شد

پژوهشگران سرآمد علمی

اسلامی خاطرنشان کرد: هرساله توسط معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ۵۰ نفر به عنوان سرآمد علمی کشور معرفی می‌شوند که طی پنج سال اخیر، هر سال یک یا ۲ نفر از دانشگاه دامغان به عنوان سرآمد علمی معرفی شدند.

وی افزود: بر اساس تازه‌ترین داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس و آخرین ارزیابی‌های این پایگاه که با همکاری مؤسسه الزویر(Elsevier) و دانشگاه استنفورد منتشر شده، نام هفت نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه دامغان در فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا قرار گرفت.

طرح‌های دانشگاه دامغان با چین، آلمان، استرالیا و هنگ‌کنگ

وی به طرح های پژوهشی ملی و بین‌المللی دانشگاه اشاره کرد و گفت: ۲۷ طرح ملی و کاربردی ارتباط جامعه و صنعت در سال گذشته با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال در دانشگاه دامغان منعقد شد و چهار طرح بین‌المللی نیز با کشورهای چین، آلمان، استرالیا و هنگ‌کنگ منعقد شد.

رییس دانشگاه دامغان تصریح کرد: پنج جشنواره دانشگاهی ملی و بین‌المللی طی سال گذشته شامل تئاتر اردیبهشت، جهان آرا، مولانا، فانوس و هکاتم به همت دانشکده های مختلف این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه دامغان با ۱۶۲ عضو هیات علمی، بیش از چهار هزار دانشجو دارد که در ۷۳ رشته و گرایش در هشت دانشکده تحصیل می کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha