۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85479922
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شاهرود: صدای مردم مظلوم فلسطین در حج طنین‌انداز شود

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با بیان اینکه مهمترین مساله جهان اسلام کشتار مسلمان در غزه است، گفت: صدای مردم مظلوم فلسطین در حج طنین‌انداز شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود، افزود: تمامی مسلمان حاضر در حج ابراهیمی باید از این فرصت برای برائت از رژیم صهیونیستی، آمریکا و حامیان غربی استفاده کنند و صدای مظلومان فلسطینی را به گوش جهانیان برسانند.

وی با بیان اینکه هنوز برخی از کشورهای اسلامی در برابر جنایت‌های این رژیم کودک کش ساکت هستند، ابراز کرد: شمار شهدای غزه از ۳۵ هزار نفر فراتر رفته است.

امام جمعه شاهرود: صدای مردم مظلوم فلسطین در حج طنین‌انداز شود

حجت‌الاسلام امینی به اهمیت تقوا و کرامت انسانی اشاره کرد و گفت: معرفت، ایمان، تقوا و یقین از درجات اسلام است. تقوا معیار کرامت انسانی باید مورد توجه باشد.

امام جمعه شاهرود به سالروز ولادت امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: از ویژگی‌های امام هشتم(ع)، عالم آل محمد(ص) است. در زمان ایشان زوایای پنهان بسیاری از علوم بر اهل دانش و دقت مکشوف شد.

وی به تقویت اهل ایمان و اسلام در زمان امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: اسلام ناب محمدی(ص) به برکت ایشان گسترش پیدا کرد.

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه پایه‌گذاری مذهب شیعه در زمان امام رضا(ع) انجام شد، ابراز کرد: برخی افراد به غلط صفویان را پایه‌گذار مذهب شیعه می‌دانند.

حجت الاسلام امینی با اشاره به اینکه مبارزه با طاغوت ویژگی دیگر زندگی رضوی است، تصریح کرد: ایشان مکتب حق را با رفتار خود به جامعه بشریت نشان داد و مبارزه با منحرفان شیعه یادگار آن بزرگوار است.

امام جمعه شاهرود به فرارسیدن هفته جمعیت اشاره کرد و افزود: این موضوع برای همه دنیا مهم و برای ما با اهمیت‌تر است تا جایی که رهبر معظم انقلاب بارها این امر را ضروری‌ترین فرایض برای مسوولان و آحاد کشور عنوان کردند.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه نیروی محرک و نوآور نشان از زنده بودن کشور دارد، اظهار کرد: تمامی مردم حتی افرادی که مسلمان و انقلابی هم نیستند، باید نسبت به جمعیت دغدغه داشته باشند چون این امر مساله امنیتی برای هر کشور است.

ازدواج آسان راهکار عبور از بحران جمعیتی است

وی به رشد یک و یک دهم درصدی جمعیت کشور اشاره کرد و گفت: این رشد باید به پنج و پنج دهم برسد تا از بحران جمعیتی عبور کنیم و راهکار آن ازدواج آسان و به موقع است.

امام جمعه شاهرود تاکید کرد: حمایت از خانواده‌های پر جمعیت باید منظومه‌ای از خدمات باشد تا از این ابرچالش کشور نجات پیدا کنیم.

حجت الاسلام امینی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: فتح خرمشهر درس و عبرت‌های بزرگی از جمله مقاومت و پیروزی داشت و باید برای خرمشهرهای خانوادگی، سیاسی و فرهنگی در پیش از آن بهره بگیریم.

وی از برگزاری نمازجمعه در محلات به صورت دوره‌ای خبر داد و گفت: نماز جمعه هفته آینده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha