۶ بهمن ۱۳۹۲، ۰:۴۵
کد خبر: 81010681
T T
۰ نفر
رهبران احزاب مخالف در اوكراین: به مخالفت های خود ادامه می دهیم

تهران- ایرنا- رهبران احزاب مخالف اوكراین روز شنبه در مقابل تظاهرات كنندگان در كی یف تأكید كردند كه از مواضع خود عقب نشینی نمی كنند .

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبران مخالف دولت اوكراین به دنبال رویكرد ویكتور یانكوویچ، رییس جمهوری این كشور مبنی بر كاهش بحران سیاسی در اوكراین اعلام كردند كه تا تحقق خواسته های مردم به راه خود ادامه خواهند داد.

ویتالی كلیچكو، چهره سرشناس مخالف اوكراین و قهرمان سابق بوكس این كشور به همراه 'اولگ تیانی بوك' رهبر حزب ملی گرای اوكراین گفتند كه از مواضع خود عقب نخواهند نشست.

این در حالی است كه ویكتور یانكوویچ، رییس جمهوری اوكراین، به دنبال ناكامی در پایان دادن به بحران سیاسی و ناآرامی های روزهای گذشته معترضان مخالف دولت، به رهبران مخالفان تصدی سمت های بالا در دولت را پیشنهاد كرد.

به گزارش ایتارتاس، یانكوویچ روز شنبه در دیدار با رهبران معترضان مخالف دولت در كیف پایتخت اوكراین این پیشنهاد را به آنان ارایه كرد.

بر اساس این گزارش، یانكوویچ به آرسنی یاتسنیوك رهبر حزب مخالف ˈباتكیوشیناˈ (سرزمین پدری) سمت نخست وزیر و ˈویتالی كلیچكوˈ قهرمان سرشناس بوكس جهان و رهبر حزب مخالف ˈاودارˈ نیز معاونت نخست وزیری را پیشنهاد كرد.

اوكراین از هفته گذشته در اعتراض به تصویب قانون محدودسازی اعتراضات در پارلمان این كشور با اعتراض مخالفان دولت مواجه است و تظاهرات آرام 80 هزاری نفر معترضان در روز یكشنبه هفته گذشته با خروج و حمله عده ای از خشونت طلبان به نیروهای امنیتی و پلیس حاضر در محل در كی یف به خشونت كشیده شد.

مترجمام**1502**1504** 1552
۰ نفر

سرخط اخبار جهان