۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۱۷
کد خبر: 81004790
T T
۰ نفر

سه میلیون پناهنده در ایران وجود دارد

۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۱۷
کد خبر: 81004790
سه میلیون پناهنده در ایران وجود دارد

ساوه- ایرنا- مدیركل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت كشور گفت: نزدیك به سه میلیون پناهنده در ایران اسلامی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، 'عزیز كاظمی' روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مهمانشهر شهید ناصری (اردوگاه افاغنه) ساوه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان جدای از نزدیك به 700 هزار نفر اتباع بیگانه ای است كه غیرقانونی از مرزها وارد كشورمان شده اند.

وی با اشاره به این كه 218 هزار نفر اتباع بیگانه در كشور برای انجام بیمه درمانی شناسایی شده است، اظهار كرد: از این میزان یك هزار و 500 نفر را بیماران خاص مانند سرطانی ها، ام اس و ... شامل می شوند.

وی بیان كرد: سطح بهداشت در كشور افغانستان با ایران متفاوت است و پایین بودن شاخص ها و رعایت بهداشت از سوی پناهندگان هزینه های بسیاری را بر كشور تحمیل می كند.

كاظمی با اشاره به این كه روزانه چندین نفر از مرزهای شرقی (پاكستان و افغانستان) وارد كشور می شوند، گفت: ورود غیر قانونی اتباع بیگانه به ایران تبعات نامطلوبی مانند مسائل بهداشتی دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی پناهندگان را مردمی می داند كه به لحاظ دینی و عاطفی نیازمند محبت هستند.

وی در خصوص مسائل آموزشی اتباع بیگانه در كشور اظهار كرد: دولت ایران انواع آموزش های فنی و حرفه ای را به اقشار مختلف افاغنه به ویژه بانوان ارائه كرده است تا ضمن مهارت آموزی، توانمندی های آنان را نیز ارتقا دهد.

وی بیان كرد: دولت و ملت ایران صمیمانه افغانی ها را پذیرفته اند و هم اكنون حدود 320 هزار دانش آموز در مراكز آموزش عالی و مدارس مقاطع مختلف كشور در حال تحصیل هستند.

معاون دبیركل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا نیز با اشاره به این كه برنامه غذایی جهانی باید افزایش یابد، گفت: نوآوری در جذب منابع مالی برای حمایت بیشتر از پناهندگان ضروری است.

'اتارین كازین' افزود: در اردوگاه افاغنه شهرستان ساوه فرصت هایی وجود دارد كه باید از آنها برای مقابله با چالش ها برنامه ریزی كرد.

وی اظهار كرد: هم اكنون در كشور سوریه با همكاری یونیسف قصد داریم كه هیچ كودكی بازمانده از درس و تحصیل وجود نداشته باشد.

وی بیان كرد: یكی از دغدغه های ما منابع مالی است تا بتوانیم با جذب آن حمایت بیشتری از پناهندگان داشته باشیم.

كازین هدف از سفر خود به ساوه و بازدید از مهمانشهر شهید ناصری را بررسی وضعیت غذایی و معیشتی پناهندگان افغان در این شهر عنوان كرد و گفت: ایران، دولت و ملتی سخاوتمند دارد كه علاوه بر تحمل سختی های خود برای رفع مشكلات پناهندگان نیز تلاش می كنند.

یك هیات عالی رتبه از سازمان ملل متحد به همراه تعدادی از مسوولان استانی و محلی سه شنبه از مهمانشهر شهید ناصری (اردوگاه افاغنه ساوه) بازدید كردند.ك/2

7337/686

سرخط اخبار استان‌ها