۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۱۸
کد خبر: 80794989
T T
۰ نفر
طرح توسعه ميدان نفتي توسن نهايي شد/ نفت درجاي ميدان 507 ميليون بشكه

تهران - طرح جامع توسعه(MDP) ميدان نفتي توسن از سوي پژوهشگاه صنعت نفت تهيه و به شركت نفت فلات قاره تحويل داده شد كه بر اساس آن نفت درجاي اين ميدان 507 ميليون بشكه اعلام شده است.

به گزارش روز جمعه خبرنگار اقتصادي ايرنا، ميدان نفتي توسن يكي از چند ميدان نفتي در اطراف جزيره قشم است كه پيش بيني مي شود توليد نفت از اين ميدان روزانه 25 هزار بشكه به توليد نفت كشور بيافزايد.

مدير عامل شركت نفت فلات قاره پيش از اين با اشاره به انعقاد قرارداد اجراي فاز نخست اين ميدان، گفت: با پيمانكار طرح براي توليد روزانه 7 تا 10 هزار بشكه در فاز نخست به توافق رسيده ايم.

'محمود زيركچيان زاده' حجم قرارداد ميدان توسن با قرارگاه خاتم الاوصيا را ٤٥٠ ميليون دلار اعلام كرد و گفت: قرارداد توسعه ميدان توسن با قرارگاه خاتم الاوصيا در قالب بيع متقابل(باي بك) به امضا رسيده و طراحي اين پروژه به شركت سازه واگذار شده است.

مدير عامل شركت نفت فلات قاره با بيان اين كه مدت زمان اجراي اين قرارداد 36 ماه پيش بيني شده است،تصريح كرد: شرح كار توسعه ميدان توسن نهايي شده است و بر اساس آن چهار چاه در اين ميدان حفاري و يك سكوي دريايي بايد در آن نصب شود و نفت توليدي بوسيله خط لوله ٣٠ كيلومتري از مسير دريا براي فرآورش منتقل مي شود.

بر پايه اين گزارش، توافقنامه طرح توسعه ميدان توسن با هدف انجام مطالعات پايه، مقدمات كار و ارائه پيشنهاد فني و مالي خرداد ماه سال 1391 ميان شركت نفت فلات قاره و قرارگاه سازندگي خاتم الاوصيا به امضا رسيد.

ميدان نفتي توسن در جنوب غربي جزيره قشم قرار دارد كه تا مرز دريايي شمال امارات متحده عربي نيز گسترش يافته است.

اقتصام(2)**9189**1594

سرخط اخبار اقتصاد