توقف صادرات مصنوعات طلا پس از الزام به دريافت مجوز بانك مركزي

تهران- معاون امور گمركي گمرك جمهوري اسلامي گفت: صادرات مصنوعات طلا از كشور پس از موكول شدن به دريافت مجوز از بانك مركزي ديگر انجام نشده است.

'محمدرضا نادری' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان آنكه، واردات طلا به طور معمول بر اساس درخواست ورود موقت شمش انجام می شود، افزود: هر چند صادرات و واردات طلا منعی ندارد، اما گمرك در یك ماه اخیر درخواستی برای ورود موقت شمش طلا دریافت نكرده است.

وی درباره كالاهای متروكه در گمرك اظهار داشت: بیشتر مبادی ورودی كشور تحت اختیار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است و به همین دلیل كالاهای متروكه در این مناطق در اختیار گمرك نیست.

نادری ادامه داد:با این وجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اساس ماده 24 قانون امور گمركی باید مراتب متروكه شدن را به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی ارایه كنند.

معاون امور گمركی گمرك ادامه داد: میزان كالای رسوبی در گمركات تحت اختیار گمرگ روند طبیعی دارد و رسوب مازاد وجود ندارد .

نادری تصریح كرد: البته برخی از كالاها به دلایل مختلف نظیر ارایه اسناد مالكیت و مجوزهای قانونی امكان ترخیص ندارند.

وی درباره میزان ورود و خروج مسافر از كشور نیز گفت: تردد مسافر تا پایان سال 1389 روندی رو به رشد داشت، اما رشد آن در پایان سال 1390 متوقف شده است.

به گفته ی نادری، رشد سفرهای خارجی با 13 درصد كاهش در پایان سال 1390 همراه بوده ، ضمن آنكه در سال جاری نیز تعداد مسافران محدود تر شده است.

اقتصام(4)** 9141 **1561

سرخط اخبار اقتصاد