۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۹
کد خبر: 83064248
T T
۰ نفر
سالانه 2.5 تا سه هزار هكتار فضای گلخانه ای در كشور احداث می شود

اصفهان- ایرنا - وزیر جهاد كشاورزی گفت: این وزارتخانه قصد دارد سالانه 2 هزار و 500 تا سه هزار هكتار گلخانه در استان های مختلف كشور با هدف توسعه تولیدات جدید كشاورزی احداث كند.

به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز شنبه در حاشیه افتتاح شهرك گلخانه ای شهرستان خمینی شهر در جمع خبرنگاران افزود: برای اولین سال كه توسعه گلخانه ها را در دستور كار قرار دادیم در مدت 6 ماه توانستیم یكهزار و 300 هكتار گلخانه احداث كنیم و امیدواریم تا پایان امسال به رقم پیش بینی شده در برنامه برسیم.
وی با بیان اینكه كشور از برنامه توسعه گلخانه ها عقب است ، افزود : بسیاری از كشورها كه از وضعیت اقلیمی و آب بهتری نسبت به ما برخوردار هستند چندین برابر ایران فضاهای گلخانه های خود را توسعه داده اند و ما هم امیدواریم با حمایت های دولت و مجلس و تخصص منابع بتوانیم به اهداف خود در این زمینه دست پیدا كنیم.
وزیر جهاد كشاورزی گفت: بتازگی در منابع اشتغالزایی روستایی و عشایری كه نرخ تسهیلات پایین تری دارد گلخانه ها را اولویت قرار دادیم تا بتوانیم اعتبار مورد نیاز این بخش را تامین كنیم.
وی رقم اشتغال در هر هكتار گلخانه را 10 شغل تخمین زد و گفت : به ازای یك واحد تولید سبزی مانند پیاز و گوجه در گلخانه 90 درصد صرفه جویی در مصرف آب حاصل می شود.
حجتی افزود: هم اینك در بازار داخلی و نیز كشورهای همسایه شمالی ، حاشیه خلیج فارس، روسیه و سایر كشورها تقاضای خوبی برای محصولات گلخانه ای و غیر فصلی وجود دارد.
وزیر جهاد كشاورزی همچنین اعطای تسهیلات ارزان قیمت را مهمترین مشكل توسعه كشت گلخانه ای در كشور دانست و گفت : حل این مشكل دروام اشتغال روستایی پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: بعد از مشكل تسهیلات ، یكی از راهكارهای توسعه كشت گلخانه ای تامین آب گلخانه ها از محل آب های موجود است كه در استانی مانند اصفهان می توان از حقآبه كشاورزان برای احداث 2 هزار و500 مترمربع گلخانه در اراضی باغی استفاده كرد.
به گزارش ایرنا ، در سفر امروز وزیر جهاد كشاورزی به اصفهان شهرك گلخانه ای شهرستان خمینی شهر در غرب اصفهان گشایش یافت.
این شهرك به مساحت 17 هكتار مشتمل بر 15 گلخانه با اعتبار هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و یك میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبار بخش خصوصی و سه میلیارد ریال تسهیلات بانكی احداث شده است.
6020 / 9913 /

سرخط اخبار استان‌ها