۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۵۳
کد خبر: 83304507
T T
۰ نفر
بازگشايي بخشي از ايلراه هاي عشاير كوچرو چهارمحال و بختياري

شهركرد- ايرنا- مديركل امورعشاير چهارمحال و بختياري از بازگشايي بخشي از ايلراه هاي اصلي عشايري اين استان كه در سيلاب اوايل بهار امسال مسدود شده بود، خبر داد.

يحيي حسين پور روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا، طول ايلراه هاي عشايري استان را 900 كيلومتر برآورد كرد و اظهار داشت: بازسازي و بازگشايي مابقي مسيرها نيز درحال انجام است كه نياز به 7 ميليارد ريال اعتبار است.
به گفته وي، هر ساله در فصل زمستان و اوايل بهار به علت جاري شدن سيلاب و روان آب ها بخشي از ايلراه هاي عشايري و مسيرهاي عبور احشام و چهارپايان نظير پل ها و گذرگاه ها تخريب و مسدود مي شود كه عشاير بناچار گذرگاه هاي مرتفع و پرخطر را براي عبور انتخاب مي كنند.
مديركل امورعشاير چهارمحال و بختياري، ايلراه هاي اصلي را در مسيرهاي خوزستان، ديناران، بازفت و لردگان اعلام كرد.
حسين پور، زمان تقويم كوچ عشاير را 20 ارديبهشت اعلام كرد و گفت: تاكنون كمتر از 10 درصد از جمعيت عشاير كوچرو با كوچ زودهنگام در مناطق ييلاقي مستقر شده اند.
وي ازاستقراراكيپ هاي توزيع اقلام ضروري عشاير كوچرو در مسير ايلراهاي اصلي حد فاصل استان خوزستان و مناطق ييلاقي شهرستان كوهرنگ خبر داد و گفت: به اندازه كافي آرد و سيلندرگاز براي تامين سوخت به اين مناطق ارسال شده است.
به گزارش ايرنا، چهارمحال و بختياري به عنوان دومين استان عشايرنشين كشور با 126 هزار نفر جمعيت عشايري و يك ميليون و 500 هزار راس دام سبك است.
6199/6021

سرخط اخبار استان‌ها