۳ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۳۴
کد خبر: 80289226
T T
۰ نفر

دور جديد مذاكرات ايران و آژانس در وين آغاز شد

۳ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۳۴
کد خبر: 80289226
دور جديد مذاكرات ايران و آژانس در وين آغاز شد

وين - دور جديد مذاكرات نمايندگان ارشد جمهوري اسلامي ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي لحظاتي پيش در محل نمايندگي دايم جمهوري اسلامي ايران در وين آغاز شد.

در این دور از مذاكرات كه یك روزه خواهد بود علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان رییس تیم مذاكره‌ كننده ایران با آژانس و هرمان ناكارتس معاون مدیركل و رییس تیم مذاكره كننده آژانس به گفت و گو خواهند پرداخت.

نمایندگی دایم جمهوری اسلامی ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل در وین در كنار سفارت ایران و در محلی واقع شده است كه به 'ˈچهار راه دیپلماتیك وین' مشهور است.

علت این نامگذاری آن است كه در این منطقه علاوه بر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران و سفارت ایران، سفارتخانه‌های روسیه، آلمان، چین، انگلیس، ایتالیا و نروژ نیز واقع شده اند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام كرده كه قرار است مقامات آژانس با هیات ایرانی در زمینه رویكرد ساختاری نسبت به حل و فصل مسائل باقیمانده مربوط به برنامه هسته ای ایران گفت وگو كنند.

در تیم آژانس بین المللی انرژی اتمی علاوه بر هرمان ناكارتس معاون مدیركل آژانس در امورپادمان ها، ماریانو گروسی دستیار مدیركل آژانس نیز حضور دارد.

اروپام.**1344**1740
۰ نفر

سرخط اخبار جهان