تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱

قشم - ایرنا - مدال آوران هیات شنا، شیرجه و واترپلوی شهرستان قشم شرکت کننده در نخستین المپیاد استعدادهای برتر شنا ویژه مناطق جنوب شرق کشور روز دوشنبه در آیینی با حضور شهردار، معاون ورزش و جوانان، رییس هیات شنا و مربیان برتر این شهرستان مرزی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میرداد میردادی در این آیین ضمن تمجید از عملکرد شناگران قشم گفت: این امر حاصل تلاش شبانه روزی هیات شنا و دانش مربیان ارزشمند این رشته ورزشی در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس است که همه ما به این افتخارات می بالیم.

وی ادامه داد: شهرداری قشم همواره در کنار دستگاه های متولی هر حوزه آماده هم افزایی و خدمتگزاری است.

شهردار قشم توضیح داد: در حوزه ورزش و جوانان نیز شهرداری تاکنون نقش حمایتی خود را ایفا و بر لزوم تداوم حمایت ها برای قهرمان پروری تاکید دارد.

در پایان این آیین از نفرات برگزیده، مدال آور و افتخار آفرین شنای جزیره قشم با جوایزی که از سوی شهرداری تهیه شده بود تجلیل به عمل آمد.

نخستین المپیاد استعدادهای برتر شنا، ویژه مناطق جنوب شرق در ۲ رده سنی ۱۱ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۴ سال در استان سیستان و بلوچستان و با حضور تیم های هرمزگان، فارس، یزد، کرمان و خراسان جنوبی برگزار شد که شناگران استان هرمزگان با افتخار آفرینی و کسب ۲۴ مدال طلا، هفت نقره و ۶ برنز در جایگاه نخست این رقابت ها قرار گرفت.

در رده‌ سنی ۱۳ تا ۱۴ سال مانلی بلالی پور و در رده سنی ۱۱ تا ۱۲ آوا سیف از استخر اتحاد میران جزیره قشم به مربی گری خورشید محمدی و خدیجه خضری مقدم توانستند در رشته های آزاد و تیمی مسابقات استعدادهای برتر شنا ویژه مناطق جنوب کشور و استان هرمزگان مدال های رنگارنگی و مقام های برتر را برای سرزمین آب و آفتاب به ارمغان بیاورند.

همچنین در رده سنی ۱۱ تا ۱۲ سال آسنا صادقی ورزشکار نوجوان و عضو نخستین تیم شنای دختران منطقه آزاد قشم موفق به کسب پنج مدال طلا و نقره شنای آزاد مسابقات جنوب کشور شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.