بیرجند - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: میانگین دریافتی ماهانه ایتام در این استان براساس آمارهای موجود به ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال رسیده است.

محمد عرب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان دریافتی فرزندان مشمول طرح محسنین هم چهار میلیون و ۶۹۰ هزار ریال در ماه است.

وی از خیرین برای همراهی در برنامه‌های کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: ۲ هزار و ۴۶۹ یتیم، هشت هزار و یک فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی هستند که این تعداد فرزند در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین از حمایت‌های این نهاد بهره مند شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از همکاری ۳۸ هزار و۹۰۳ حامی با این نهاد خبر داد و افزود: سه هزار و ۳۰۰ نفر از این حامیان در ماه رمضان جذب شدند.

وی با بیان اینکه خیرین با هر مبلغ می‌توانند در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت کنند، اظهار کرد: خیران نیک اندیش می‌توانند از طریق ارسال عدد ۰۵۶ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا مراجعه به سایت ekram.emdad.ir و سامانه نیکوکاری الکترونیکی (سنا) حمایت مادی و معنوی فرزندان ایتام و محسنین را عهده دار شوند.

عرب گفت: مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری، تماس با تلفن‌های ۰۹۱۵۹۶۲۷۱۳۵ و ۰۹۱۵۳۶۳۵۵۹۱ از دیگر روش‌های مشارکت در این طرح است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جذب حامیان ایتام یادآور شد: با اجرای طرح «به عشق علی» هزار و ۲۰۴ حامی جدید به جمع حامیان ایتام استان افزوده شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی حامی‌یابی با پویش‌های «به عشق خواهر و برادر» در دهه کرامت، «به عشق علی» در دهه امامت و ولایت، «به عشق حسین» در ماه‌های محرم و صفر را از جمله برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و افزود: «به عشق شهدا» در هفته دفاع مقدس و مناسبت‌های مختلف از جمله ۱۳ آبان، ۱۳ دی سالگرد شهادت سردار سلیمانی و دهه فجر از دیگر طرح‌ها است.

وی گفت: اجرای طرح «هر دانش آموز حامی یک دانش‌آموز» در مدارس امام حسین (ع) هم از برنامه‌های حوزه حامی یابی در استان است.