رشد ۴۴ درصدی کمک‌های مردمی برای نیازمندان در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امداد خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم استان به نیازمندان در سال جاری ۴۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

محمد عرب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال کمک مردمی در ۹ ماه امسال برای نیازمندان و ایتام خراسان جنوبی در مراکز نیکوکاری سراسر استان جمع آوری شد که این کمک‌ها در قالب نقدی، کالا و خدمات بوده است.

وی اظهار کرد: ۱۴۹ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعال است که از این تعداد ۲۳ مرکز نیکوکاری تخصصی در زمینه‌های رسانه، فرهنگی، زکات، بهداشت و درمان و اشتغال فعالیت دارند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین مرکز نیکوکاری استان سال ۱۳۹۲ راه اندازی شد گفت: مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند.

وی واگذاری امور به مردم و افزایش مشارکت‌ اجتماعی را از اهداف فعالیت مراکز نیکوکاری عنوان کرد و افزود: در این مراکز اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه بوده و کمک‌های جمع‌آوری شده با حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری به آنان اهدا می‌شود.

عرب یادآور شد: افزایش توازن اجتماعی و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازمندی‌های محرومان، توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های محله‌ها، نیازمندان واقعی محله‌ها و خیران، ارتقای اعتماد نیکوکاران، پایداری مشارکت آنان و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازهای محرومان از دیگر اهداف و کارکردهای مراکز نیکوکاری است.

وی بیان کرد: بیش از ۴۲ هزار صندوق صدقات و ۱۷ هزار و ۷۰۰ پرونده مددجویی به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی همچنین گفت: از ابتدای فصل سرما با هدف کمک به تامین وسایل گرمایشی مددجویان، هزار و ۲۵ دستگاه بخاری گازسوز بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد توزیع شد.

وی اظهار کرد: این وسایل گرمایشی با اولویت خانوارهای ساکن در مناطق محروم، سردسیر و مناطقی که تازه گازکشی شده، اختصاص یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha