شهرکرد- ایرنا- مربی تیم ملی جوجیتسو ایران با اشاره به حضور سه نفر از ورزشکاران رشته جوجیتسو چهارمحال و بختیاری در مسابقات آسیایی۲۰۲۴ این رشته ورزشی گفت: ۲ نفر از ورزشکاران استان موفق به کسب مقام شدند.

امیر علیخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در این دوره از مسابقات " حمزه کیانی" در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم رده سنی نوجوانان و "محمد محمدی پیرمحمدی" در وزن منفی ۶۹ کیلوگرم رده سنی جوانان و " امیرحسین گودرزی " در وزن منفی ۵۲ کیلوگرم در رده سنی نوجوانان حضور دارند.

به گفته وی، در این مسابقات امیرحسین گودرزی در مقابل حریف ازبکستان، تایلند و قرقیزستان پیروز شد و در فینال به قزاقستان باخت و مقام نقره را کسب کرد.

وی اظهار داشت:محمد مهدی پیرمحمدی در مقابل حریف خود با تایلند و ازبکستان پیروز شد و در مقابل قهرمان جوجیتسو بزرگسالان جهان در مسابقات پاریس و مقام سوم مسابقات جهانی شکست خورد و مدال برنز را کسب کرد.

علیخانی افزود: در دور گذشته مسابقات جهانی جوجیتسو در کشور قزاقستان "حمزه کیانی" در رنکینگ جهانی رتبه هفتم و سید "محمد مهدی پیرمحمدی" رنکینگ نهم جهانی را کسب کردند و امیرحسین گودرزی برای نخستین بار است که به مسابقات جهانی اعزام می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون در استان چهارمحال و بختیاری ۴۰۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته جوجیتسو و یک خانه ورزشی جوجیتسو در منظریه فعال است که این خانه به همت خیران احدث شده است.

جوجیتسو یک ورزش رزمی شبیه کاراته و هنر رزمی ژاپنی است که بر مبارزه از فاصله نزدیک یا یک رقیب مسلح یا غیرمسلح تاکید دارد.