ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان با تقویت سامانه بارشی، از بامداد دوشنبه تا پایان هفته پنج درجه سانتی گراد کاهش می ‌یابد.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش بینی و پیش یابی سامانه بارشی وارد شده به استان از روز دوشنبه تا روز سه شنبه تقویت می شود و بارشهای متناوب باران در مناطق مختلف پیش بینی می شود .

وی ادامه داد: این بارندگی ها برای همه مناطق پیش بینی شده که همراه با وزش تندبادهای لحظه ای، رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ است.

وی بیان کرد: باتوجه به فعالیت سامانه، هشدار نارنجی توسط هواشناسی استان صادر شد که در راستای به کارگیری تدابیر لازم و کاهش خسارت ها بوده است.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی از شهروندان خواست تا روز چهارشنبه از تردد در کنار رودخانه هاو مسیلها، تردد در ارتفاعات و کوهپایه‌ ها به علت احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه و وزش تند باد خودداری کنند.

صابری گفت: جوامع محلی و روستاییان ساکن در این مناطق نیز تا اطلاع ثانوی از چرای دام در نقاط مرتفع و در مسیر رودخانه ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی معابر نیز برای استان پیش بینی می شود، اظهار کرد: لازم است دستگاههای مربوطه نیز به این هشدار توجه و تدابیر لازم را اعمال کنند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته پلدشت با ۲۶ درجه بالای صفر گرم ترین و چالدران با پنج درجه بالای صفر سردترین مناطق آذربایجان غربی بودند؛ دمای ارومیه نیز در این مدت بین مثبت ۱۱ و ۲۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از هفته گذشته شاهد بارش های رگباری و بهاری بوده است؛ در این مدت برای کاهش خسارت های ناشی از بارندگی ها هواشناسی استان با صدور هشدارهای متعددی از شهروندان خواست تا موارد ایمنی را رعایت کنند.