سامانه بارشی تقویت می‌شود/ وزش باد شدید میهمان بهاری آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز وزش باد در استان گفت: سامانه بارشی هم که از روز گذشته وارد استان شده، روزهای دوشنبه و سه شنبه تقویت می شود.

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی وزش باد گاهی شدید در استان پیش بینی می شود که البته در ارومیه آغاز شده و همراه با گرد و خاک خواهد بود.

وی ادامه داد: بارش متناوب رگبار و همچنین تگرگ در نقاط مستعد استان هم در این مدت پیش بینی و هشدار نارنجی در این زمینه صادر شده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه شهر چالدران با دمای مثبت ۶ درجه سانتی گراد خنک ترین و نقده با مثبت ۲۷ درجه سانتیگراد گرم ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود، گفت: تغییرات چندانی برای دمای استان امروز پیش بینی نمی شود ولی از فردا روند نسبی دما در منطقه رخ می دهد.

صابری با اشاره به ثبت بارش خفیف طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی اضافه کرد: بارشهای چشمگیری در شبانه روز گذشته ثبت نشده و در برخی از شهرها حداکثر تا ۲ میلیمتر بارشهای رگباری رخ داده است.

وی اضافه کرد: لازم است شهروندان روزهای دوشنبه و سه شنبه و تا رفع مخاطره به هشدارهای هواشناسی توجه کافی داشته باشند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه مناطق اثر سامانه مرکز و شمال استان است، گفت: جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها هم برای روزهای یاد شده پیش بینی می شود و لازم است شهروندان از تردد در ارتفاعات و مسیلها خودداری کنند.

وی از شهروندان خواست تا به هشدار نارنجی هواشناسی که در این زمینه صادر شده است توجه کرده و از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

به گزارش ایرنا از روز شنبه یک سامانه بارشی وارد استان آذربایجان غربی شده که موجب بارشهای پراکنده ای در سراسر استان شده است.این سامانه تغییرات دمایی چندانی را در منطقه نداشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha