بجنورد- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: سپاه ۶۱۴ فقره وام اشتغال به مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته به نیازمندان استان پرداخت کرد.

سرهنگ مجتبی مداحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با سود چهار درصد به متقاضیان نیازمند پرداخت شده است.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه های کشاورزی، دامپروری و مشاغل خدماتی اعطا می شود.

مداحی با بیان اینکه براساس بررسی ها بیش از ۹۱.۵ درصد تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال واقعی بوده است، یادآور شد: این مهم نشان دهنده اقدامات هدفمند کارکنان است که تلاش می کنند تسهیلات در راستای احیای مشاغل راکد و شغل های جدید هزینه شود.

وی حمایت از مشاغل خرد و خانگی و اجرای طرح‌های زودبازده اقتصادی در روستاها را از رویکردهای اصلی بسیج سازندگی در خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: روستاها به عنوان کانونی مهم در تولید محصولات مختلف و ایجاد اشتغال پایدار و اصولی نقش حیاتی دارند و به همین منظور نیز بسیج سازندگی طرح‌های مختلفی را در دست اقدام دارد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ظرفیت دهستان‌ها و روستاها در حال شناسایی است و با توجه به استعدادهای هر منطقه طرح ها مورد حمایت قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار گروه جهادی در خراسان شمالی وجود دارد که شامل اصناف و اقشار مختلف از جمله مهندس، پزشک و حقوقدان هستند که به نیازمندان خدمات ارایه می دهند.

گروه های جهادی استان به شکل محله محور و جغرافیا محور فعالیت دارند و خدمت گروه های جهادی در بخش های مختلف عمرانی، آموزشی، پزشکی و کشاورزی است و بیشتر گروه های جهادی بانوان در زمینه درمان، آموزش و ترویج فعال هستند.

خراسان شمالی ۳۵۰ هزار بسیجی دارد که در ۲۲ گروه اقشار مختلف ساماندهی شده اند.