خواف-ایرنا- بخشدار بخش سنگان از توابع شهرستان خواف گفت: بدنبال بارش شدید باران و با شکسته شدن بندسارها در زیر کوه قاین استان خراسان جنوبی، سیلاب و روان آب روز پنج شنبه به بخش سنگان این شهرستان وارد شد.

احمدرضا پور عباس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیلاب امروز خسارتی به مناطق شهری و روستایی بخش سنگان وارد نکرده و روان آب در مسیر کانالها و مسیلها در حال عبور است.

وی تصریح کرد: با توجه به آمادگی ستاد هماهنگی مدیریت بحران بخش سنگان با بهره گیری از چند دستگاه لودر و تراکتور و ایجاد سیل بند از ورود روان آب به روستاهای «مژن آباد و حسین آباد» جلوگیری شد.

بخشدار سنگان خواف ادامه داد: این سیلاب در مسیل ها و کانالها در حال عبور است و وارد مناطق مسکونی شهری و روستایی بخش سنگان نشده است.

خالد فقیری مدیر جهاد کشاورزی خواف هم به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون خسارتی از بابت سیلاب امروز به بخش کشاورزی این شهرستان گزارش نشده و مراتب در دست بررسی است.

رییس اداره هواشناسی خواف گفت: با توجه به تقویت سامانه بارشی، بارشهای رگباری گاهی همراه با رعد وبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری در برخی نقاط این شهرستان پیش بینی شده است.

اسماعیل میرزاده افزود: این بارشها خطر آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها را به همراه دارد.

بخش سنگان با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۳۰۰ کیلومتری مشهد و ۲۴ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهرستان خواف قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.