گنبدکاووس - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی امت محمد(ص) کشور با قدردانی از حضور پرشور مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری گفت: این حضور نمایش هوشیاری و بصیرت همه اقوام و مذاهب ایران در مقابل دشمنان و استکبار جهانی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «علی اکبر براتی» روز چهارشنبه در همایش «به قله نزدیکیم» و تجلیل از همیاران و خادمین فعال مراسم‌های ملی در شرق استان گلستان، اظهار کرد: استکبار جهانی و دشمنان نظام اسلامی از ماه‌ها قبل تلاش می‌کردند تا حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند کمرنگ شود اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان برای مشارکت حداکثری، نقشه دشمنان خنثی شد.

وی ادامه داد: برای درک این موضوع باید تصویری واقع بینانه از وضعیت فعلی کشور و موفقیت‌ها و دستاوردهای آن در بخش‌های گوناگون داشته باشیم.

حجت الاسلام براتی تصریح کرد: ایران اسلامی در سه مولفه «داشتن مهمترین دموکراسی یا مردم سالاری دینی، قوی‌ترین قدرت نظامی و پیشرفته‌ترین کشور در تولید علم و فناوری» در بین کشورهای غرب آسیاست.

دبیرکل مجمع جهانی امت محمد(ص) ادامه داد: تببین صحیح موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای آحاد مختلف مردم در آنها امیدآفرینی واقع بینانه ایجاد کرده و مردم را بیش از پیش به نظام و آینده آن امیدوار می‌کند.

وی بابیان اینکه در نظام اسلامی ما جمهوریت و اسلامیت در کنار هم هستند، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب همواره از هر دو رکن بالاخص جمهوریت و رای مردم دفاع کردند.

حجت الاسلام براتی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب رای مردم را حق الناس دانستند و از رای آنها در هر دو جناح سیاسی کشور صیانت کردند.

وی تصریح کرد: مجموعه این اقدامات و موفقیت‌ها نشان از نزدیک شدن به قله است و همه باید با تبیین صحیح دستاوردها مردم را به آینده نظام امیدوارتر کنیم.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان و گنبدکاووس برگزار شد، فرمانداران هفت شهرستان واقع درشرق این استان و فعالان سیاسی و فرهنگی و اجتماعی این منطقه حضور داشتند.

اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری و خاطره گویی و تجلیل از فعالان مراسم‌های ملی و مذهبی با اهدای لوح سپاس و هدیه از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آن در هفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند.