استاندار: گلستان از استان‌های پیشتاز در سلامت تبلیغات انتخاباتی است

گنبدکاووس- ایرنا- استاندار گلستان با بیان اینکه غالب نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، قوانین و دستورالعمل‌های تبلیغاتی را رعایت می‌کنند، گفت: استان ما در این حوزه از استان‌های پیشتاز کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد زنگانه روز چهارشنبه در نشست با عوامل برگزاری انتخابات درحوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه بیان کرد: حدود ۹٠٠ نفر پیش ثبت‌نام برای ورود به دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در گلستان انجام دادند که در نهایت ۳۱۶ نفر آنها که از همه اقوام، مذاهب و سلائق سیاسی هستند، تایید صلاحیت نهایی شدند.

وی بیان داشت: در دولت سیزدهم بستر لازم برای معرفی و انتخاب افراد صالح و اصلح فراهم شده و تا دقیقه ۹٠ برای برگزاری سالم انتخابات حساسیت‌های لازم انجام خواهد شد.

زنگانه با بیان اینکه برنامه‌ریزی های لازم برای جلوگیری از تخلفات احتمالی انتخاباتی انجام شده و در صورت مشاهده با نامزد متخلف تا درجه رد صلاحیت، برخورد خواهد شد، اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه خوبی برای جلوگیری از جرائم دهگانه تبلیغات در گلستان انجام شده است.

استاندار گلستان تصریح کرد: کمیته‌های پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان با قاطعیت در راستای سلامت انتخابات ورود کرده و با افراد متخلف بدون اغماض برخورد می‌کنند.

وی گفت: مردم به افرادی رای خواهند داد که التزام به قانون داشته و در تبلیغات خود نیز مواد قانونی را لحاظ و آسیبی به بیت‌المال نرسانند.

استاندار: گلستان از استان‌های پیشتاز در سلامت تبلیغات انتخاباتی است

زنگانه افزود: برخی گزارش‌ها مبنی بر جابجایی سازمان یافته رای‌ها توسط افرادی از شهری به شهر دیگر به گوش می رسد که چنانچه این موارد مشاهده شود همانند خرید و فروش رای با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات ظرفیت‌های زیادی برای تبلیغات نامزدها در گلستان فراهم شده که راه‌اندازی ۶ شبکه تلویزیونی، برگزاری مناظره‌های آزاد در دانشگاه‌ها، سالن‌ها،‌ ارسال پیامک‌ انبوه و مکان‌هایی در معابر عمومی پرتردد فراهم شد.

استاندار گلستان همچنین گفت: دعوت به مشارکت در انتخابات تا آخرین ساعات رای گیری باید صورت گیرد تا استان ما جزو پنج استان برتر در زمینه حضور در این عرصه سیاسی باشد.

به گفته وی، تمامی شعب اخذ رای فعالیت خود را راس ساعت هشت صبح روز جمعه فرایند ۱۱ اسفند آغاز خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه فرمانداران مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هم ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری انتخابات گزارشی از تعداد شعب اخذ پیش‌بینی شده در شهرستان خود ارائه دادند.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت و ۱۴ شهرستان شش حوزه انتخابیه و هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا دو نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه با مجموع تقریبی ۳۵۰ هزار نفر؛ تنها یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha