تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی از یکشنبه شب وارد این استان می‌شود و فعالیت‌های خود را با بارش‌های خفیف محلی آغاز می‌کند.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است، افزود:‌ از بعدازظهر امروز با افزایش ابرها شاهد وزش باد در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی تا روز سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد یافت، یادآور شد: روز چهارشنبه بارندگی در استان نداریم ولی سرعت وزش باد افزایش می یابد و برای روز پنجشنبه نیز علاوه بر وزش باد نسبتا شدید، بارش برف به خصوص در ارتفاعات استان پیش بینی می شود.

سلطانی اظهار داشت: طی روزهای آینده دمای هوا افزایش می یابد و نیمه دوم هفته آینده هوا گرمتر و شرایط جوی پایدار می شود.

وی با اشاره به روزهای پایانی سال و انجام خانه تکانی از هم استانی ها خواست تا حد ممکن در مصرف آب صرفه جویی کنند.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را منفی پنج درجه سانتیگراد ذکر کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی پنج و ۱۱ درجه، ابهر منفی ۶ و هشت درجه، خرمدره منفی ۶ و ۹ درجه، آببر یک و ۱۳ درجه، قیدار منفی سه و هشت درجه، سلطانیه منفی ۹ و ۱۰ درجه و ماهنشان منفی ۲ و ۱۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.