یزد-ایرنا- استاندار یزد با بیان اینکه شهرستان‌های کمتر برخوردار در صدر تخصیص اعتبارات قرار دارند، گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان مروست که نزدیک به ۲ دهه نیمه تمام و بلاتکلیف رها شده بود در دولت مردمی سیزدهم در دستور کار قرار گرفت و در اولویت اعتبارات استان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی، یکشنبه شب در جمع مردم شهر مروست افزود: اهالی خونگرم این شهر به عنوان یکی از قطب های کشاورزی استان همواره در حال تلاش و کوشش هستند اما طی همه این سالها آنگونه که باید به این منطقه توجه نشده است.

وی ادامه داد: به منظور تامین شغل جایگزین و مهاجرات معکوس به روستاها از کشاورزی به صنعتی و به رغم نبود زیر ساخت ها، ۲۱۰ هکتار الحاق محدوده برای صنعت شهر مروست انجام شد و تامین زیر ساخت ها نیز در حال انجام است.

استاندار یزد گفت: در صدر فهرست استان، شهرستان های کمتر برخوردار قرار دارند و توزیع امکانات و بودجه نیز حتما پیوست شهرستان های کمتر برخوردار را دارد همچنین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت نیز زمین واگذار شد و از ۵۰۰ تا ۲۵۰ متر زمین در نهضت ملی مسکن مروست در حال انجام است.

فاطمی ادامه داد: رویکرد استان یزد توجه به مناطق کمتر برخوردار است اما با دو سال نمی شود عقب ماندگی ۵ تا ۶ دولت گذشته را جبران کرد و زمان بر است به عنوان مثال استخر مروست برای ۱۸ سال پیش است اما در همین ۲ سال اقدام شد و تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در توزیع اعتبارات نیز سهم شهرستان های کمتر برخوردار افزایش یافته و با تاکید شخص ریاست محترم جمهور در مصوبات سفرهای هیئت دولت نیز شهرستان های کمتر برخورداری همچون مروست در اولویت قرار دارند.

فاطمی ادامه داد: در برخی از شهرستانهای استان آن قدر زیر ساخت فراهم شده که مردم از آلودگی آن می نالند و بیکاری در این مناطق مفهوم ناشناخته است زیرا مسیر و محور خاصی سرمایه گذاری شده است و در کنار ان برای شهرستانی مثل مروست تقریبا هیچ کاری نشده است.

فاطمی ادامه داد: برای تامین یک واحد درمانی در مروست که از مطالبات سالیان مردم این منطقه است، ۴ نوبت فقط بنده برای دیدار وزیر به تهران رفتم و بیمارستان تامین اجتماعی و بیمارستان مصوب خیری دولتی با جدیت پیگیری شد و علی رغم خارج از ضوابط بودن تامین اجتماعی ، پیگیری شد.

وی افزود: ۱۲۵ میلیارد ریال نیز برای مجتمع فرهنگی مروست هزینه شده و علی رغم اینکه منابع استان محدود است اما در همین محدودیت ها نیز حداکثر تلاش خود را برای مشکلات شهرستان دنبال خواهیم کرد و در اینده نزدیک سیمای شهرستانهایی مثل مروست تغییر خواهد کرد و به سمت جهش اقتصادی حرکت می کند.

استاندار یزد گفت: استخر شنای مروست نیز سالها بلاتکلیف بود و الان ۸۵ درصد پیشرفت دارد و طبق قول داده شده توسط پیمانکار تا خرداد راه اندازی می شود .

استاندار یزد در سفر به شهرستان مروست ضمن ادای احترام و حضور در گلزار شهدای این شهر، با خانواده شهید برزگر دیدار کرد و بازدید از مجتمع فرهنگی هنری ، پروژه نهضت ملی مسکن ،بیمارستان حضرت زینب(س) مروست و دیدار با مردم در مسجد جامع مروست بخش دیگری از برنامه های این سفر بود.

شهرستان مروست در ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.