کرج - ایرنا - مدیرکل بهزیستی البرز گفت که در اجرای طرح برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، طی ۹ ماهه سال جاری ۹۴۷ زوج متقاضی طلاق در این استان مورد غربالگری ،ارزیابی روانی و اجتماعی قرار گرفتند.

" وجیهه محمدی" روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین طی این مدت ۲۶۶ نفر از طریق طرح"مراقبت و بهبود خانواده در پنج سال اول ازدواج" تحت آموزش قرار گرفتند.

وی گفت : به منظور ارتقای سطح کیفیت و سلامت زندگی مردم و همچنین افزایش آگاهی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی ،طرح های آموزشی توسط کارشناسان متخصص بهزیستی در گروه های مختلف در حال اجرا است.

محمدی بیان کرد : طی ۹ ماهه سال جاری طرح ها وبرنامه های آموزشی با موضوعات آموزش پیش از ازدواج ،آموزش زندگی خانواده، طرح کنترل و کاهش طلاق و طرح مراقبت و بهبود خانواده در پنج سال اول ازدواج در ادارات ،مدارس ،دانشگاههاو محلات ،توسط مراکز و موسسات تحت نظارت بهزیستی برای ۶ هزار نفر اجرایی شد.

مدیرکل بهزیستی البرز افزود: از این تعداد ۲ هزارو ۴۹۷ نفر تحت آموزش پیش از ازدواج و یک هزارو ۶۹۷ نفر زیر پوشش آموزش زندگی خانوادگی فرا گرفتند.

وی با اشاره به برنامه های طرح مانا در البرز گفت : این طرح با هدف آموزش مشارکت اجتماعی به نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال درراستای ارتقای سطح مسوولیت پذیری اجتماعی و سلامت روانی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به اجرا درآمده و امسال ۶۱۱ نفر شامل مخاطبان محلی، زندانیان، کانون اصلاح و تربیت ، دانش آموزان و بخشی از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان البرز در اجرای این طرح آموزش دیدند.