کاشان _ ایرنا _ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۱۱ کتابخانه نهادی و ۸۹ کتابخانه مشارکتی در ۲۸ شهرستان این استان فعالیت دارند.

علی شاه نظری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اداره کتابخانه عمومی اردستان به خبرنگار ایرنا افزود: امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با نگاه و توجه خاص رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح سه باب کتابخانه این نهاد در استان اصفهان در دستور کار قرار دارد و به زودی افتتاح می شوند.
وی اظهار کرد: تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی در سطح استان بالغ بر ۱۵۹ هزار نفر می باشد و تلاش داریم این تعداد افزایش یابد.
مدیرکل  کتابخانه های عمومی استان اصفهان بیان کرد: زیربنای مفید کتابخانه های عمومی استان ۱۳۲ هزار متر مربع است، همچنین سرانه کتاب کتابخانه های نهادی و مشارکتی استان چهار میلیون و ۳۰۰ هزار جلد می باشد و در سال گذشته ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مورد امانت داده شده است.
شاه نظری گفت: کتابخانه های مشارکتی توسط افراد نیکوکار و ارگان های مختلف احداث و این اداره کل در بخش نرم افزاری و کارشناسی با آنها همکاری می کند.
وی در خصوص استفاده از ظرفیت خیران و نیکو کاران در حوزه کتابخانه سازی افزود: در تعدادی از شهرستان ها انجمن خیرین کتابخانه ساز تشکیل شده و کارهای خوبی در حال انجام است ، امیدواریم این کار به همه شهرستان ها گسترش یابد.
مدیرکل  کتابخانه های عمومی استان اصفهان بیان کرد: اکنون ۶۰ خدمت در کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود و این نهاد توجه ویژه‌ای به ارائه خدمات بیشتر به نوجوانان و جوانان دارد.
شاه نظری تصریح کرد: رویکرد کتابخانه‌های نهادی در سال جاری تحول در زمینه افزایش فضای مطالعه و خدمات است که در این مرکزهای فرهنگی به کتابخوانان ارایه می‌شود.
اردستان دارای ۶ باب کتابخانه شامل چهار کتابخانه شهری و ۲ کتابخانه روستایی با ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب و چهار هزارو ۵۰۰ عضو است.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.