ساوه - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت: این شهرستان مردادماه امسال همزمان با ماه صفر در قالب دومین کنگره ملی شعر عاشورایی میزبان شاعران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ساوه است.

«حسین محمودی فر» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شهرستان در ۱۷ سال گذشته میزبان جشنواره شعر عاشورایی به صورت منطقه‌ای و استانی بوده و از سال گذشته با توجه به استقبال شعرا این جشنواره به کنگره ملی ارتقا پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: دومین کنگره ملی شعر عاشورایی ساوه با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل و تکریم از مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین(ع)، ارتقای سطح کیفی شعرآیینی و گسترش هرچه بیشتر آن و ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی برگزار می‌شود.

محمودی‌فر با بیان اینکه این کنگره در ۲ بخش اصلی و ویژه برگزار می شود یادآور شد: در بخش اصلی اشعار مرتبط با واقعه عاشورا و شهدای کربلا و در بخش ویژه نیز اشعار مرتبط با بصیرت و ولایت‌پذیری با محوریت شهدای امنیت پذیرش می‌شود.

وی گفت: شاعران به منظور شرکت در این کنگره علاوه بر ذکر مشخصات، نشانی و تلفن تماس باید حداکثر پنج اثر را به صورت تایپ شده و یا کاملا خوانا را تا ۱۵ مردادماه سال جاری به دبیرخانه کنگره به آدرس ساوه، خیابان شریعتی، شریعتی۱۰، اداره فرهنگ و ارشاداسلامی به کد پستی ۳۹۱۸۶۹۸۵۷۹ ارسال کنند.

وی یادآور شد: علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰ و ۰۸۷۴۲۲۲۳۲۲۰، پیام رسان ایتا ۰۹۹۰۳۷۶۳۲۴۲ تماس حاصل کنند.

به گفته محمودی‌فر سال گذشته ۹۰۰ اثر از شاعران مختلف سراسر کشور به نخستین کنگره ملی شعر عاشورایی ارسال شده بود.