یک‌هزار و ۲۰ اثر به دومین کنگره ملی شعر عاشورایی ساوه ارسال شد

ساوه - ایرنا - سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: یک هزار و ۲۰ اثر از شاعران کشور به دومین کنگره ملی شعر عاشورایی ساوه ارسال شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه، «حسین محمودی فر» روز پنجشنبه اظهار کرد: دومین کنگره ملی شعرعاشورایی ساوه با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت،تجلیل و تکریم از مقام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا در راستای ترویج و ارزش های اصیل اسلامی و ارتقاء سطح کیفی شعرآیینی در روز یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ در محل سالن سلمان ساوجی برگزار می شود.

وی افزود: فراخوان این رویداد از خردادماه سال جاری در سطح کشور توزیع و تعداد یک هزار و ۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از مرحله داوری برگزیدگان کنگره انتخاب می شود.

محمودی فر گفت: شاعـران برگزیده در روز برگزاری این کنگره حضور یافته و به قرائت اشعار می پردازند.

شهرستان ساوه در ۱۷ سال گذشته میزبان جشنواره شعر عاشورایی به صورت منطقه‌ای و استانی بوده و از سال گذشته با توجه به استقبال شعرا این جشنواره به کنگره ملی ارتقا پیدا کرده است.

این کنگره در ۲ بخش اصلی و ویژه برگزار می شود که در بخش اصلی اشعار مرتبط با واقعه عاشورا و شهدای کربلا و در بخش ویژه نیز اشعار مرتبط با بصیرت و ولایت‌پذیری با محوریت شهدای امنیت است.

سال گذشته ۹۰۰ اثر از شاعران مختلف سراسر کشور به نخستین کنگره ملی شعر عاشورایی ارسال شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha