اردبیل - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: آیین استقبال از پیکر مطهر سه شهید تازه تفحص شده روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در فرودگاه اردبیل برگزار می‌شود.

داور نوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه استان شهیدپرور اردبیل بار دیگر با ورود پیکر پاک سه شهید تازه تفحص شده، رنگ و بوی شهادت می‌گیرد، افزود: آیین استقبال از پیکر مطهر این شهدا با حضور گسترده مردم ، خانواده‌های شهدا و مسئولان عالی روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در فرودگاه اردبیل برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: پیکر مطهر این سه شهید والامقام روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه با حضور پرشکوه مردم ولایی و شهیدپرور استان در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

وی بیان کرد: شهید یوسف اصغری از اهالی شهر قصابه مشگین‌شهر ، شهید صفر رجبی از اهالی سلطان‌آباد اردبیل و شهید نصرت‌الله منصورپور اهل هشتجین شهرستان خلخال از شهدای تازه تفحص شده استان اردبیل هستند که پیکر آنها پس از حدود چهار دهه شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: پیکر این شهدا از طریق آزمایش DNA شناسایی شده و در هفته جاری از معراج شهدا به استان اردبیل منتقل شده و در زادگاهشان تشییع و دفن می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل ادامه داد: این شهیدان والامقام در عملیات بدر و خیبر در مناطق عملیاتی جزیزه مجنون و شرهانی به درجه رفیع شهادت نایل شده‌اند.

نوری گفت: مردم شهیدپرور استان اردبیل بار دیگر با حضور پرشور خود در مراسم استقبال از پیکر شهدای تازه تفحص شده، بار دیگر اعتقاد و باور راستین خود به فرهنگ متعالی ایثار و شهادت را به رخ کشیده و با استقبال پرشور از پیکر این شهیدان، ولایتمداری خود را اثبات می‌کنند.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید از مجموع ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس و حدود ۱۰ هزار جانباز جزو سه استان برتر در کشور است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.