بجنورد- ایرنا- مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان‌شمالی گفت: این نهاد پارسال با پرداخت ۱۵۳ میلیارد تومان تسهیلات از یکهزار و ۶۱۹ طرح اشتغالزایی استان حمایت کرد.

جواد عبدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات در ۱۲۱ روستای خراسان شمالی در راستای اشتغالزایی مناطق کمتر برخوردار پرداخت شده است.

وی افزود: اینک نیز یکهزار و ۲۱۶ طرح اشتغالزایی دیگر در روستاهای خراسان شمالی شناسایی و به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان شمالی عنوان کرد: تسهیلات اشتغالزایی در زمینه های مختلف از جمله پرورش قارچ، گل های زینتی، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی، بوقلمون، صنایع دستی و تولید قالی و قالیچه پرداخت شد.

وی یادآور شد: این تسهیلات به افراد توانمند روستایی که میزان آن بستگی به نوع اشتغال دارد با سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله اعطا می شود.

عبدی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت هم اکنون تمامی شهرستان های استان را برای پرداخت تسهیلات مشاغل خرد روستایی پوشش می دهد.

بنیاد برکت بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎیت ﺳﺘﺎد اﺟﺮایی ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تاسیس شده است و در زمینه های آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آبرسانی، مخابراتی، فرهنگی، آبخیزداری و دامپروری فعالیت می کند.

استان خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.