سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: مردم باید اشتغال‌ ایجاد شده را به صورت واقعی حس کنند و وظیفه مدیران مرتبط با این حوزه، شفاف‌سازی کامل و  راستی‌آزمایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه یکشنبه در دیدار مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار داشت: استان در هشت ماه توانست، تعهدات اشتغال خود را بیش از ۱۰۰ درصد محقق و از رتبه ۳۱ به رتبه دوم کشور ارتقا پیدا کند.

وی در ادامه، سفر یک روزه رییس جمهور به سنندج و دیدار با اقشار مختلف مردم را فرصتی مغتنم برای استان عنوان کرد و گفت: بعد از اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر، چهره استان به ناحق بسیار تخریب شده بود در حالی که واقعیت‌های استان متفاوت از چیزی بود که در رسانه‌های معاند و فضای مجازی بازتاب پیدا کرد.

استاندار کردستان اضافه کرد: سفر رییس جمهور به سنندج باعث شد تا برخی ذهنیت های نادرست در خصوص وضعیت جاری استان اصلاح شود.

زارعی‌کوشا گفت: آیت‌الله رئیسی در این سفر با تعدادی از خانواده شهدا و قربانیان اغتشاشات دیدار و گفت‌وگو کرد و دستور داد که خواست های آنان پیگیری شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هم در این دیدار اظهار داشت: تعهد امسال استان ایجاد بیش از ۳۳ هزار فرصت شغلی بود که تنامی آن تا پایان آبان محقق شد.

فرزاد پیشکاری افزود: این تعهد سال گذشته ۱۶ هزار فرصت شغلی بود که امسال دو برابر شد.

وی از تشکیل کارگروه‌های نظارت بر ثبت مشاغل در سامانه رصد خبر داد و گفت: قراردادهایی با شرکت‌های خصوصی منعقد شده تا با راستی‌آزمایی واقعی از حقوق مردم صیانت شود چرا که وام‌های پرداختی به متقاضیان باید در زمینه اشتغال صرف شده باشد.