سمنان- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: ۱۰۰ درصد طلب مربوط به پیمانکاران به وسیله این اداره‌کل به حساب دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت شد.

علیرضا دیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان بدهی مربوط به اجرای طرح‌ها به وسیله پیمانکاران را به حساب دستگاه‌های اجرایی پرداخت کرد و در گام بعدی دستگاه‌ها باید در صورت تایید مراحل فنی اجرای طرح، مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی‌های اقتصادی در زمینه تامین نقدینگی مشکلی ندارد و اکنون تسهیلات و خط اعتباری متفاوت برای حمایت از تولیدکنندگان و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام به منظور توسعه و آبادانی افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ۲۰ درصد تسهیلات رونق تولید در نیمه نخست امسال به واحدهای تولیدی این استان اختصاص یافت که این مقدار تخصیص، چشمگیر و نشان از تلاش‌ها برای رونق تولید است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: اختصاص ۲۰ درصد تسهیلات رونق تولید به استان سمنان در حالی است که این خطه هشت دهم درصد از جمعیت کشور را دارد.

وی خاطر نشان کرد: کاهش نرخ بیکاری به ۶‌.۱ درصد پس از ۱۷ سال نشان از حمایت از تولید در دولت سیزدهم و توجه به اشتغالزایی است.

دیانی، ایجاد ثبات اقتصادی در کشور را از دستاردهای مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: مردمی کردن یارانه‌ها کاری شجاعانه از سوی این دولت بود که در استان سمنان با همت و همراهی مردم، بازاریان، اتاق اصناف، ائمه جمعه، بسیج، نیروی انتظامی و اعضای شورای تامین، با موفقیت انجام شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: مردمی‌کردن یارانه ها و هوشمندسازی فروش نان از اقدامات مهم دولت سیزدهم در اصلاح اقتصادی، اصلاح قیمت ارز، صرفه‌جویی ارزی و شفافیت مالی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان بیش از یک‌هزار ۹۰۰ واحد صنعتی دارد و ۶۶۰ پروانه بهره‌برداری معادن نیز در این استان صادر شده است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

برچسب‌ها